fredag 23 januari 2009

Fyndat

Snoret rinner men feber är borta. Dock är inte matlusten tillbaka och liten vägrar allt vad mellis, middag och kvällsmål heter. Frukost och lunchen har jag lyckats lura i henne. Fat iofs en halv plätt räknas väl knappast som lunch. Så frukost har jag fått i henne. Jippie!
Ska testa igen sen när hon vaknar så får vi se.

Leksaksaffären i centrum har ju som skrivet förr halva priset på alla leksaker just nu, vi var ner en sväng till igår och fyndade lite mer. Kom på att det är ju dumt att inte köpa på sig ett par födelsedagspresenter till barn som ändå fyller år snart. Och till oss själva blev det penslar, fiberpennor (tusch), en mätsticka och lite träleksaker i form av olika djur. Är mycket nöjd med mina fynd jag gjort där nere nu :)

Idag blir det till att ta det lugnt igen, vill inte överanstränga henne så nå elakt bryter ut om hon nu börjar bli bättre. Men hon är såå sugen på att gå ut. Igår kväll satte hon på sig skorna, kragen och mössan. Kom sen till mig och Mats och sa "hej då" vinkade och gick mot dörren som hon sen försökte öppna. Tur den alltid är låst! :)
Även idag har hon pekat ut genom dörren och visat sin overall, dragit mig i handen och sagt "uuut mamma" så vi ska väl ta oss en sväng till gungorna sen. Lekparken ligger recis här bredvid så det blir inga jätteutsvävningar men vi får ändå suga i oss massa frisk luft!

Hm, undrar om ja sk alyxa till det och slumra brevid fröken lite?
Tror nog det, nätterna är som sagt inte de bästa nu och upptäckte precis innan hon somnade att en ny tand äntligen är igenom, 3kvar av dom vi brottas med just nu!

Inga kommentarer: