onsdag 7 januari 2009

skit o ros

För en tid sen hade Majja öroninflammation, den första, och vi for in till Löwet. Fick där pencelin (som jag inte har en susning om hur det stavas) som hon blev allergisk mot. Blev tillsagd att fixa en remiss av vårdcentralen till barnläkarmottagningen för att göra en koll på om hon är allergisk mot all pencelin eller bara mot den sorten. Av läkaren (Majjas husläkare) som jag hade hoppats få remissen av på vårdcentralen fick jag ju bara höra hur dum jag var som tog mitt fullt friska barn till en läkare och att jag borde tänka på hur jag behandlar min dotter egentligen. Gällande mat, blommor och pälsdjur. Remember? skrev om detta i december.
Idag fick jag nog då det var dags att träffa denna läkare för tredje gången om just detta ärende och kom plötsligt på att jag ju kunde fråga min läkare om de hade möjlighet att skriva ut en remiss. Majja är egentligen för liten för att få börja gå där än så trodde egentligen inte att det skulle gå. Men när jag berättat hur allt hade gått till bara gapade sköterskan och läkaren o fixade en remiss åt mig på 5 minuter.
Tänk att min dotters husläkare ska håna oss medan en läkare som inte har alls med min dotter att göra fixar allt på ett ögonblick och ser det som en självklarhet.
Skit åt Märsta läkarhus läkare (iaf vissa av dem) och en stor ros åt min läkare :)

Annars idag har vi lekt nere i parken med Beatrice och Elias o resp mammor givetvis.
Trevlig dag.

Sov gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jävla svin till läkare det finns, rent ut sagt! Hur ska man kunna lita på dem när några få är helt dumma i huvudet och fattar nada??? De förstör ju för både andra läkare och för oss patieneter!