torsdag 5 mars 2009

25 eller 85?

Idag när jag läste om Gugger var det inte alls lika roligt men nog får det mig fortfarande att le ordentligt :)

Ska hämta Majja på dagis snart, hon har fått en skön vecka. Bara korta dagar. Men det är hon värd, hon har haft jättelånga dagar då jag jobbat och även hon behöver få ta igen sig lite även om hon har jättekul på dagis.

Det kliar fortfarande massor och nu har det även satt sig under fötterna och i höger handflata. Under fötterna är lite obehagligt för det lixom kittlar när jag går och är jag still så kliar det. Suck.

Gick ner till arbetfömedlingen nu på morgonen efter att jag hade lämnat Majja oså har dom stängt på torsdagar! Vad är det för skit? Så nu måste ja dit imorrn igen. Finns verkligen behövligare saker att göra här hemma än o sitta där o köa men men, det är väl nödvändigt gissar jag.
Gick till Märsta läkarmottagning istället o lämnde nya prover för bland annat sköldkörteln. Svar på måndag.
Vilken vecka det här har varit o nästa vecka me!
I måndags var vi in till akademiska, likaså i tisdags. Idag lämnade jag prover här o på måndag ska jag prata med läkaren om svaren, på tisdag ska jag till akademiska och på onsdag ska jag till barnmorskan. *pust*
Äter Levaxin, Folsyra och B12 just nu, på apoteket ligger medicin mot klådan och väntar (inget jag måste ta) och finns det gallsyror eller hur det var i levern måste jag ta medicin mot det. 5 sorters medicin?! Är jag 25 eller 85? Borde nog inskaffa en dosett snart så jag inte missar något ;)

Tur jag har Majja som förgyller dagarna utanför magen även om trotsen börjar komma mer och mer och bebis i magen som sparkar och får mig att skratta när hela magen förflyttar sig.
Tänk, nu är vi inne i vecka 33. Veckorna verkligen flyger fram! Vilken snabb graviditet det här var!

Näe nu ska jag klä på mig o springa till dagis o få hem Majjsen, ska ska jag lägga mig bredvid henne och slumra en stund jag också tror ja. Dags för sova middag juh!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jo du måste ju kombinera alla piller med en eftermiddagslur så du blir en äkta 85-åring :) Idag hade jag gitarrexamination å vem va grym om inte jag ;) ska nog anmäla mig till en kurs de har på högskolan så man lär sig lite mera, skoj att kunna spela nåt juh! Lycka till på alla läkarbesök å skäm bort pajjasen ordentligt me korta dagar å mammamys! kram kram

Anonym sa...

hoppas du slipper kanpra mer piller än de du redan tar. =)