onsdag 4 mars 2009

Gugger

Köpte boken "Barns tankar om barn" på bokrean. Har tidigare läst "barns tankar om mor- och farföräldrar" samt "Barns tankar om kärlek" och tyckt de varit roliga och läsvärda. Den här blev jag till en början lite besviken på, visst drog jag på läpparna emellanåt men inte så att det var någe speciellt om det. Men så närmar jag mig slutet och inte vet jag om det är för att jag är trött eller om jag helt enkelt bara har hemskt dålig humor eller om det faktiskt är hysteriskt roligt.

Under kapitlet med rubriken, "varför skaffar man barn?" pratar Marin och Clara med varandra.

"Föräldrar skaffar barn så att de kan leka med lilla Gugger..." Martin 8år
"...är det någon som heter Gugger i din familj?..." Clara 7år
"näe, det har inte kommit någon än." Martin 8år


Tycker det är hysteriskt roligt o tårarna bara rinnger på mig för att jag skrattar så mycket. "Gugger.." :) haha!

Vad tycker ni? Visst är det kul?! :)
Näe nu har jag annat o göra!

Sov gott.

Inga kommentarer: