tisdag 3 mars 2009

uppdatering

Har haft konstant huvudvärk i tre veckor vilket har varit skitjobbigt, har samtidigt haft en extremt rinnande näsa full med äckelgrönt snor o för ungefär en vecka sen började det klia nå enormt på överkroppen, kan bli tokig ibland det går ju lixom inte över hur mycket man än kliar tillbaka o ovanpå det har jag fått röda prickar, också på överkroppen.
Ringde mvc igår för o höra vad det kunde vara o fick rådet att åka in till förlossningen då det var mycket som inte lät bra. Väl därinne togs en ctg som såg bra ut. 1 enda sammandragning under tiden jag låg där med bandet o hjärtljuden på bebis såg jättebra ut. Sen fick jag lämna prover o sen for vi hem.
Idag ringde dom när de fått provsvaren och det visade sig att jag hade förhöjda leverprover. Var tvungen att lämna fler prover för gallsyror bland annat och nästa vecka måste jag in igen för att se hur bebis mår och för att lämna fler prover. Undrans om jag har nå blod kvar snart, på fredag ska jag till husläkaren igen för o lämna sköldkörtelprover o då försvinner det ännu mer.
Aja.
Hur som helst. Det är inte så mycket att oroa sig för än, inte innan jag fått provsvaren ialla fall :) o under tiden så är jag rätt upptagen med att klia mig och försöka ta det lugnt.
Måste in o lämna urinprov imorgon bitti också föresten, äggvita i urinen är inte så bra o det hade jag spår av också. Jippi!

Nu har jag inte tid att sitta här längre.

Sov gott!

3 kommentarer:

Jag sa...

Nämen jösses, allt på en gång! Hoppas det inte är nåt allvarligt och att det går över/går att lindra/bota snabbt! Kram

Anonym sa...

ojoj mycket som lät "fel", men är som sagt nog inte nåt att oroa sig för, läkarna är så duktiga nuför tiden så de brukar lösa sig, bäst att va noga och kolla upp ALLT! Hoppas dom hittar nån lösning så att resten av tiden blir lite mer behaglig utan huvudverk och kli. Vi får höras å prata lite någon dag, ring om du har tid! Hälsa bästa Majjan (och Mats också ;))
kram kram

Anonym sa...

usch då gumman! Men vad bra att de kollar upp allt så noga och har koll på dig o bebben!! Tänker på dig! Kram Maria