lördag 7 mars 2009

ett rivjärn vore skönt!

Det absolut skönaste just nu för min kropp skulle vara att ta ett rivjärn och bara riva riva riva för guuuud vad det kliar!!!!
Hämtade ut medicinen igår då jag inte klarade mig en sekund längre utan den då jag redan börjat klia sönder mig. Hade ju tänkt försöka strunta i att ta den men det går verkligen inte längre. Den lindrar det värsta under ett par timmar innan det hela börjar om igen o det känns inte helt bra att proppa i sig piller efter piller. På apoteket sa tjejen som gav mig medicinen,- "du får ta 6 tabletter om dagen men du kommer att bli mycket mycket MYCKET trött av dom, o tar du all sex såhär i början lär du säkerligen sova ett par dygn o ha svårt för o vakna till. Du kommer att bli jättetrött av bara ett piller också, bara så att du vet. Men det tar bort klådan" Det känns ju jättebra. Inte.
Tog två igår och somnade i soffan o idag har jag också hunnit med två, slutade med att hela familjen sov middag i tre timmar! Nu ska vi strax ut för att få lite frisk luft, lär man ju bli lite piggare av ialla fall.
Men det är hemskt vad det kan klia UNDER fötterna. o där går det ju lixom inte riktigt att klia heller för då kittlar det istället, tar vad jag kan o hittar o river för att undvika använda naglarna.

Igår hade de bara varit 4 barn av 15 på dagis då resten var lediga eller sjuka. Så Majja hade en lugn dag. Hon fick stanna kvar och sova där igår också då jag skulle till arbetsförmedlingen, vilket tar 100år. Satt och köade i över en timme för att sen sitta hos handläggaren i två minuter. Men nu är det gjort ialla fall.
Sen lunchade jag med Marcia och lilla bebisen. Mysigt. Hon var så söt och bara sov o sov. :) Väl klara var det dags att hämta Majja som hade haft en jättebra dag. Skönt. Vi gick hem till Mats som hade jobbat natt och legat o sovit. Lekte lite här hemma och sen gick vi ner till Corners Krog för att lyxa till det med restaurangmiddag! Blev dock lite besviken då ja sa till om att köttet INTE får vara blodigt (då detta inte är bra att äta som gravid) och när jag väl sätter kniven i det så rinner det ut blod över tallriken. Usch och fy! Sa till igen o de stekte på köttet lite. Blev dock inte riktigt bra denna gången heller och en stor fettklump/sena fick läggas åt sidan. Tycker inte det skka vara så när man går till en restaurang med ordentliga priser och som anser sig vara av den finare sorten. Majja var nöjd och glad iaf, mumsade i sig en hamburgertallrik med bara hamburgerköttet och gnagde på massor av revbenspjäll från pappans tallrik. Men hur som helst smakade allt jättebra och vi var mätta o glada när vi gick därifrån.

Nej, nu väntar den friska luften innan vi alla får dåndimpen här hemma.
Vad har ni gjort idag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA din stackare :) inte kul när de kliar men de låter lite skoj. jobbigt att tabletter alltid måste ge en massa biverkningar... Idag har det varit en riktig latmansdag, skönt! Spelat lite spel å tittat melodifestival nyss. Imorgon blir de friskis och svettis en sväng, kanske en promenad om de blir bättre väder än idag. Hoppas de slutar klia på dig snart! ha de

Anonym sa...

men fy vad jobbigt med klådan!!!! hoppas det lindras av pillrena iaf...även om du blir trött...kram

Anonym sa...

Vad är det som gör att det kliar så dant?
Hoppas att du å bebisen i magen mår bättre.....*håller tummarna*

Kram kram