fredag 13 mars 2009

Arlanda



Vackra barn
*älskar*




Har fått namn på min fina sjukdom nu,- hepatos. Det är egentligen det enda som upptar min tankeverksamhet nu. Svårt o glömma av det när det kliar hela tiden o bebis inte är lika livlig som vanligt. Som tur var har jag ju Majja o Mats som gör livet bra mycket roligare.

Imorse vakande fröken klockan 5 o vägrade somna om. Hon gjorde dock ett par seriösa försök men när klockan blev halv sex sa jag att hon fick gå upp till pappa (som inte heller kunde sova o satt i soffan o kolla tv). Glatt studsade hon ner från sängen o vad dom sen gjorde vet jag inte för jag fortsatte sova till 8.15. Skönt.

Vid halv tio var hon helt slut och fick sova middag. Hon sov bara en timme men hade nog behövt lite mer för humöret var inte det bästa sen.Bestämmde mig för att åka iväg till Arlanda o titta på flygplanen bara för att göra något efter lunch. Hon hostar ju fortfarande så ville inte busa runt ute och Barnens djungel blir det ju också alldeles för mycket ansträngning på o då hostar hon nå kopiöst. Stackarn. Tror det gör ont då hon hostar för hon blir så ledsen.







Arlanda var spännande och roligt. Till en början var hon jätteduktig och lyssnade precis på vad jag sa när hon sprang runt o hade sig. Men efter hand tog tröttheten vägen och trotsen kom fram. Sa jag "hit går vi" gick hon åt andra hållet. Sa jag "jo" sa hon "nej" o aa så fortsatte det. Tillsist hamnade hon i vagnen igen. Protesterade väl sisådär 2 sekunder o sen var hon nöjd med o sitta där och titta på allt runt i kring. Arlanda är ju inte direkt någe ställe som det är lugnt och skönt på. Full rulle överallt hela tiden o massor att titta på. :)




tittar på flygplanen





På bussen påvägen hem somnade hon och sov väl sisådär en halvtimme vilket var perfekt. Hon har busat och hållig igång hela kvällen och somnade i normal tid. Hoppas hon sover till sju imorrn bitti ialla fall. Haha, man blir glad för det lilla. :) Sju känns som sovmorgon när det vanliga är halv sju. Hur många skulle frivilligt kliva upp sju en lördagmorgon? Inte jag heller i och för sig men ändå.

Har föresten börjat köpa minispenat eller vad det heter. Icas färska på påse som bara e o skölja av. Toknyttigt och gott. Smakar i princip ingenting och fungerar minst lika bra som sallad i en sallad (istället för ex isbergssallad som bara är vatten). Lätt o ta fram till middagen eller lunchen och slinker ner av bara farten. :) Känner mig nyttig mellan allt godisätande!





ute i nya jackan o mössan och drar nya vagnen.



*jag vill inte lyssna på vad du säger,- lalalala*



2 utslagna hjältar framför bolibompa :)


snyter sig, duktig tjej



3 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar som ni har haft en bra dag på Arlanda. Och vilka söta bilder du lagt in på både Majja och på dig och Majja när ni ligger utslagna framför bolibompa i soffan...
Vi syns imorgon!
Puss och kram
Moster Lisa

Anonym sa...

HAHA vem orkar lyssna på allt den där mamman och pappan säger hela tiden!? Hon är ju bara för söt :) Bra att ni hittar på lite saker så kanske lite tankar skingrar (bör man veta hur de stavas när man ska bli lärare?) sig. Allt kommer bli så bra å Pajjasen kommer blir världens bästaste storasyster! Ha så kul hos Lisa imorgon så ses vi förhoppningsvis nästa helg! kram kram

Anonym sa...

Skönt att du fått nå namn på skiten du fått! Lider med dig verkligen ska du veta! Usch kan verkligen inte vaea nå skoj!
Kul att du hittar nå¨nyttigt som bara slinker ner...Hihi. Själv har jag noja på sallad över lag, ska vara till mat, ja hela tiden faktiskt! =) sen äter jag väldigt mycket frukt. Är inte sugen på nå godis alls...Konstigt nog....