söndag 15 mars 2009

trevlig helg

Igår var vi hem till Majjas moster, min syster, som fyllde 23 år. Grattis.
Vi åt god mat och fikade.
Mats och jag satt och pratade i fredagskväll om det kanske vore bra om Majja och jag sov över hos mamma och pappa/mormor och morfar en natt just för att inte allt ska vara så nytt när bebis kommer. Visst har hon varit hos mormor och morfar under dagtid men vi har aldrig haft anledning att lämna henne kvar där och hon har aldrig behövt nattas där. Så att få lite trygghet i vad det innebär med att "sova hos mormor och morfar" kom vi fram till nog inte skulle skada.
Sagt och gjort. Vi hade med oss en varsinn väska till kalaset igår och sen blev vi kvar. Majja har haft jätteroligt. Busat och lekt en massa. Hon tyckte det var lite läskigt att lägga sig, mörkt i sovrummet där hon egentligen aldrig varit och mycket nya saker runt i kring som inte finns hemma. Men det gick bra, hon somnade och sov skönt medan vi andra tittade på melodifestivalen (vilket skitprogramm btw). Runt midnatt vaknade hon ändå sen och då fick hon komma över i mormor och morfars dubbelsäng där nu mormor och jag sov. Morfar sov på soffan :)
Natten gick bra och vid frukostdax slevade fröken i sig en stor portion med havregrynsgröt och äppelmos. Sen stod mer bus på schemat innan hon fick bada i badkaret. Och oj vad hon tyckte det var roligt. Ingen liten skillnad om man jämför med lilla baljan här hemma :)
Lunch och sen fick vi skjuts hem. Här hemma sov vi middag och sen gick vi ut och handlade. Blev lax med ris och romsås till middag. Mums. Majja åt som en häst!
Hur som helst hade vi en jättetrevlig och spännande lördag och jag tror hon kommer se fram emot att få sova hos mormor och morfar när det väl är dax för oss att förklara för henne att mamma och pappa ska få ut bebisen ur mammas mage.

Till nå helt annat så lär jag bli inlaggd på psyket snart. Jag blir helt tokig på detta kliande. Det kliar konstant. Det gör fruktansvärt ont om jag inte kliar och kliar jag så sätts en ond cirkel igång.
Har kliat så mycket på ryggen att det gått hål och bara tröjan nuddar ryggen nu hoppar jag till av brännande smärta.
Känns som om jag brännt mig rejält i solen och som om någon kommer och drar naglarna där över. *aj'

Nej nu ska jag sova.
Godnatt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA du får trösta dig med att de försvinner sen när bebisen är ute, inte så länge kvar. Borde ju iofs minska me kli när du fått medicin... Skönt för Majja me lite uppvärmning med övernattning hos mormor å morfar, blir nog inga problem för den positiva och glada tjejen. Själv har man varit fast i en hiss i helgen, dyblöt om fötterna och har fått ett stort blåmärke på armen (efter flyktförsöktet från hissen)... inte helt riskfritt att vara student :/ Ha de fint! kram kram

Anonym sa...

Usch stackars dig! Kan förstå att är jobbigt med det där kliandet. Inge vidare du.
Va skönt att det gick bra med övernattningen hos mormorå morfar. Rätt smart att göra som ni gjorde faktiskt!
Tyckte oxå att melodifestivalen sög btw!

Anonym sa...

Tack så mycket för komplimangen ang bloggens utsende! Det var snällt. Gillar den oxå faktiskt. =)