fredag 20 mars 2009

sjuk igen

Var till läkaren med Majja igår då hon ju hostar så man tror att ögonen ska ploppa ur. Hon var jätteduktig och läkaren var också riktigt bra igår. Jag brukar alltid förklara för henne innan att hon ska gå till doktorn och att doktorn ska titta i öronen/halsen och lyssna på magen och ryggen så att hon vet vad som ska hända.
Det första som hände när vi kom in i rummet var att Majja tittade sig runt i kring, fick syn på "titta i öronen" grejjen, pekade och sa "dääär" samtidigt som hon vände upp örat mot läkaren. Han gav henne en gosedjursgris och lät henne titta i grisens öron och lyssna på grisens rygg och mage och sen gjorde han detsamma på en farcinerad Majja. Hon sa ingenting utan satt så snällt i mitt knä.
Efter att ha lyssnat på henne sa han att det lät som om hon kunde ha början till astma men att vi håller tummarna för att det är en infektion som går över med antibiotika. Nu ska hon äta amimox (som hon blev allergisk mot förut) och hostmedicin i 7-10 dagar och sen ska vi höra av oss om tillståndet så ska han bedömma om han tycker det behövs vidare utredning eller ej. Blir tokig om hon ska ha astma nu också, känns som om vi har nog runt i kring oss nu!
Bebis i magen
hepatosen
syster som kör huvudet rätt in i stallväggen o hamnar på akuten
flytten
osv osv...
suck!
Men efter regn kommer ju solsken sägs det så vår sommar lär ju bli stekhet och lång, det ser jag fram emot!

Hemma från dagis idag men vi gjorde INGENTING på fm, eller jo, tvättade 2 maskiner. Jag var sååå trött, orkade knappt hålla mig vaken. Men efter soven var vi bjudna på lunch hos Majjas gammelmormor, frisk luft och mat fick mig att bli lite piggare. Gott och trevligt som alltid. Tack!
Efter att vi ätit, pratat, fikat och Majja och Jenny busat kom pappa för att köra oss till järnaffären där vi skulle köpa färg till barnens rum i nya lägenheten. Majja blev jätteglad över att se morfar och slängde sig i hans famn.
Väl hemma satt Mats utanför och väntade på oss, vi gick in, satt ner och pratade lite och myste hela lilla familjen innan vi klädde på oss jackor o mössor igen för att bege oss ner till bussen.
Mormorn och morfarn åker nämligen på semester imorgon så Majja och jag bestämmde oss för att åka ner och önska trevlig resa. Mats som varit vaken sen halv tre imorse fick lite välförtjänt vila här hemma innan han en dryg timme senare mötte oss vid bussen igen.
Majja lekte hos mormor och morfar och mumsade i sig en skål med fil och flingor innan vi begav oss hem igen. Trött som hon var somnade hon skönt i vagnen och sov så hårt när vi kom hem att jag kunde klä av henne till endast body utan att hon vaknade. Lilltrollet.

Nu ska jag också krypa ner i sängen och trängas med vår prinsessa!

TREVLIG RESA till mamman och pappan
ha en MYSIG HELG till syster och Micke
och sov gott till alla andra :)

1 kommentar:

caessa sa...

Stackars lilltjejen, hoppas det inte är astma hon har. Hoppas nu att medicinerna hjälper.

Det var väldigt lugnt med folk och det var väldigt skönt. Slippa all trängsel, tyvärr så var Lill-Skansen stängd, den öppnar i april och björnarna låg i ide.

Vi köpte skor till Liv förra året uppe i Arlanda Stad. Men stövlar kanske jag ska kolla efter :-)

Jag hade Soledad när jag väntade Engla och jag trivdes bra med henne oxå. Var hos Jessica när jag gjorde cellprovet.