söndag 22 mars 2009

söt bild iaf... :)

Nu har jag haft över 1000 besökare på bloggen sen i slutet av januari någon gång då jag la till räknaren. Inte illa! :)
Helgen har varit lugn som vanligt :)

Igår, vad gjorde vi igår?
Majja vaknade supertidigt och var såå ledsen. Hon har jobbiga nätter just nu, funderar på om hon är inne i ytterligare någon utvecklingsfas som det fanns många av under första året eller om det händer mycket runt i kring henne nu så att hon drömmer mycket. Hon kan vakna och vara superledsen mitt i natten utan att vi förstår någonting och det blir inte bra förrän hon somnar om halvsittandes i min famn med armarna hårt hårt om mig. Lilla tuffsan.
Mats var snäll och gick upp o jag sov nog ytterligare dryga tre timmar. När jag väl kom upp åt vi frukost och sen var Majja så trött att det blev till att sova för henne och hennes far. Jag passade på att vika massa tvätt och plocka fram bebiskläder Majja haft i strl 50 och 56. Gud vad smått det är! Satte Majjas första pyjamas framför henne i strl 50 och den började vi halsen och slutade lite under hennes midja, snacka om att ha vuxit. Borde ju ha konstant växtvärk! Hur som helst ska kläderna tvättas imorrn.
När de två sen vaknat gick vi ner till centrum, Majja knatade på hela vägen och tyckte det var jätteskönt i vårsolen. Var in på ÖoB och köpte lite målargrejjer som vi sen dumpade i nya lägenheten. O därefter var det middagsdags och den dagen försvunnen.

Idag började vi hemma hos min farfar och efter att ha varit där dryga timmen begav sig mats till sin pappa för att fixa lite täckpapper till målningen och jag o majja gick hem för att få henne att sova middag. Hon var jättetrött och la sig direkt ner på kudden, kramade om sin filt och la armarna runt min hals och sa "min mamma", gav mig en puss och somnade sen. Jag smälte som smör i solsken och låg kvar en stund och bara njöt. Hon är så otroligt söt och det är så mysigt att ligga nära henne o känna hur hon andas samtidigt som man kan studera varenda liten del av hennes ansikte o bara snusa på henne.
Slet mig tillsist loss och passade på att få i mig lite lunch och plocka lite innan jag hamnade här.
När fröken sen vaknade fick hon också i sig lite lunch och Mats kom hem igen. Vi traskade återigen ner till lägenheten och planen var att måla men så blev det inte. Vi konstaterade att vi måste spackla lite till på ett par ställen först. Majja älskar sitt "nya hemma" och springer runt som en tetting när vi är där. Bär runt på en pall som hon ställer vi fönstrerna, klättrar upp och tittar ut. Gulle.
Gick till affären o köpte mat sen hem och fick maten lagad och serverad och disken diskad. Inte illa! Tack älskling! Blev biffstroganoff på lövbiff. Mums.

Intressant inlägg det här idag tycker jag ;)

På tisdag är det Uppsala som gäller igen. Får se vad som sägs då, det kliar nå galet fortfarande och emellanåt finns det inte så mycket mer o göra än bryta ihop helt enkelt.
Suck.

Nu ska jag lägga mig o mysa bredvid min dotter igen.
sov gott.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi får ses någon dag snart! Du ska få en hel kasse med bebiskläder också!
Vad kul att pyssla i nya lägenheten!Vad ska ni måla i för färger då?
Vi hörs!
Kram

Anonym sa...

Hej, det var en riktigt söt bild på en riktigt söt Majja.
Lycka till idag!
Pok
Lisa

Anonym sa...

Ska ni flytta!? Det har jag missat! Vad kul! Du får berätta mera! Kraam