onsdag 11 mars 2009

uppdatering o 1,5%!

var hos barnmorskan idag. Pratade lite med henne angående levern o att jag inte tycker jag får tillräckliga svar i Uppsala. Hon förstod att jag ville veta och började leta efter massa info.
Fick reda på att levern inte orkar rena mitt/bebisens blod och då kliar det pga "skiten" som blir kvar. Samt att bebisen inte får liak mycket syrerikt blod som vanligt o därför är slöare.
Dessutom berättade hon att det endast är 1,5% av alla gravid kvinnor som får den här sjukdomen.
Nog 17 ska jag väl vara en av dom då. Suck. 1,5% är ju ingenting. Hur lyckas jag?!
Men sen kan man ju tycka att jag fått min beskörda del av elände. Vill självklart ha ett friskt barn.
Men det förutsätter jag. Så när bebis väl är ute vill jag slippa allt vad kolik och mjökstockningar heter. Vill ha bra nätter med barn som sover osv osv och FRISKA barn.

Nu hostar liten så det gör ont hos henne, hon blir ledsen för varje host så ska hålla om henne lite.

Sov gott.

2 kommentarer:

caessa sa...

Va snällt av barnmorskan att leta reda på info.
Som gravid vill man ju få svar på sina frågor och funderingar.

Hoppas lilltjejen blir frisk snart.

Anonym sa...

Vilken bra bm du verkar ha! Samma odds som missbildningen på Nellies navelsträng då, typ...hehe...typiskt man ska vara en av ytterst få som råkar ut för såna saker....kram