lördag 27 juni 2009

badat o badat o badat

Mamma o Kajsa myser



Badbrudstuffing fikar



wow! vilka badbrudar va ;)





Sommaren fortsätter och det är VARMT ute! jag klagar absolut INTE då jag älskar sol och värme!


I torsdags gick Majja sin näst sista dag på dagis innan sommarlovet. Jag och Kajsan gjorde sällskap med Marcia och hennes tjejjer ner till Zap där det var REAstart. Fyndade en jättefin klänning som dessvärre bara passar sig på finare tillställningar som ett bröllop eller så. Tyvärr så har jag inget sådan inbokat men BJUD MIG GÄRNA PÅ ETT så jag kan få använda min fina klänning :) Fick även med mig ett par blusar hem och känner mig mkt nöjd med mina inköp.

När Majja var hämtad fick hon sova i vagnen och sen tog vi oss hem till mormorn o morfarn där bad stod på schemat. Majja älskade att bada även om hon var lite skeptisk till en början. Hon tyckte detvar lite kallt och lite läskigt men de släppte fort och sen slängde hon sig i från kanten, stänkte vatten och doppade huvudet o bara skrattade åt allt. Ville absolut inte gå upp trots att hela hon bara skakade tillsist. :)


Även i fredags åkte vi och badade. Mormorn och morfarn var hemma så vi badade och umgicks med dom tills pappan var på antågande. Då åkte vi och mötte upp honom istället. Lekte och busade och matade ankorna o hade oss ända fram till 19.15 på kvällen då vi fick hoppa in i duschen allihopa och sen bums ner med tjejjerna i sängen. :)


Idag vakande sötnöten vid 6 och blev glad och förvånad när pappa var hemma. Hon stod och pratade o sjöng o hade sig o tyckte att det var dags att gå upp vilket vi också gjorde. Åt frukost, diskade o plockade o vid halv tio gick vi ut.

For hem till mormorn och morfarn igen. Idag köpte vi med oss revbenspjäll o kyckling och potatissallad och jordgubbar som vi mumsade i oss till lunch. Badade, solade och njöt av sommaren innan vi åkte hem vid tre tiden. Men eftersom det e farligt härligt ute nu kunde vi ju inte stänga in oss hemma. Vi stannade ute och lekte tills klockan blev 19.15 även idag. Efter en dusch somnade Majja nästan såfort huvudet hamnade på kudden. :)


Tjatigt men jaa, imorrn ska vi hem till mormorn o morfarn o bada igen o grilla korv till lunch. Mums.



Nu ska jag tömma kameran på bilder och sen SOVA



Godnatt!!

1 kommentar:

jenny molin sa...

så underbart med pool hos päronen!