söndag 28 juni 2009

het som en kamin

Idag var det 31 grader i poolen. Såå skönt och det var det som krävdes för att Majja inte skulle hacka tänder. Haha :)
Hon är som en liten fisk i vattnet. Hoppar, plaskar och far runt. :)
Även Kajsa fick sig ett dopp även idag. Hon var så jättevarm o då bebisar inte svettas var vi oroliga över att hon skulle bli överhettad. Hon bara sov o sov o sov och gick knappt o få liv i ens för o äta. Dessutom var hon het som en kamin. Efter badet blev det en annan bebis. Hon sprattlade och pratade och åt massor. Påvägen hem från mormorn och morfarn sen blev hon lika varm och okontaktbar igen. Rörde inte en fena då vi lyfte upp henne från vagnen. Tog vattenflaskan och blötte huvudet på henne sen gick vi in på lokala pubben där det finns fläktar i taket som svalkar. Efter en 5minuter där började det bli lite liv i liten igen som tack och lov sen höll i sig, Visst sov hon även efter det men hon blev inte sådär kokande varm och okontaktbar.

Idag har vi varit ute från halv tio till klockan sex o både Majja och vi njuter till fullo. Såå härligt med sommar!!!
O så skönt att värmen ska hålla i sig ytterligare några dagar. Bävar bara för att det ska komma ett åskväder. Efter den här värmen lär det smälla ordentligt!

Majja drömde någon mardröm inatt. Ingen aning om vad. Hon har helt bestämt sig för att det inte går att sova i hennes rum just nu. Vet inte vad det är men måste ta tag i det igen nu. Men hur som helst. Satt o matade Kajsa i natt när Majja plötsligt ger ifrån sig ett tjut, kastar sig ur spjälsängen, upp över mig och håller mig krampaktigt runt halsen. Försöker lugna henne samtidigt som jag försöker skydda Kajsa. Hon skyndade över till Mats och vägrade släppa honom. Somnade dock skönt sen och sov fram till sju. Nu ikväll när jag skulle lägga henne lyfte jag i henne i spjälsängen varpå hon får panik och börjar tokgråta o försöker komma upp. Lyfter självklart upp henne och hon bara skakar. Försöker fråga vad som är fel men hon bara kravlar sig fast vid mig likt en apa. Sen kom jag inte ur hennes grepp förrän en kvart efter att hon somnat. Undrar verkligen vad hon drömde i natt som var så skrämmande.

Imorrn börjar sommarlovet påriktigt. Nu ska Majjsan vara hemma 5 hela veckor. Mys! Hoppas vädret är bra bara. Inte så lätt att hitta på saker då det öser ner ute.

Nu ska jag hitta å nå annat att göra.

sov gott.

2 kommentarer:

jenny molin sa...

Vad läskigt att Kajsa blev så varm!!! Men berbisar svettas väl? Robin svettades ju i vagnen när han sov på för varma underlag? Vad sover hon på i vagnen?

Anonym sa...

såg att hon är orolig på nätterna. Varför sover hon i spjälsäng när hon är så stor. är det inte dags att byta till en vanlig säng. jag tror att det kan hjälpa lite. då blir hon nog stolt när hon får en riktig säng.