onsdag 1 juli 2009

inte ett moln så långt ögat kan nå...

tänkte börja me o svara på en anonym kommentar (varför anonym?!)

-Anonym sa...
såg att hon är orolig på nätterna. Varför sover hon i spjälsäng när hon är så stor. är det inte dags att byta till en vanlig säng. jag tror att det kan hjälpa lite. då blir hon nog stolt när hon får en riktig säng. -

Hon har en vanlig säng, i sitt rum som har gått jättebra att sova i. Sen kom hon in i en orolig nattperiod igen, ramlade bland annat ur sängen, mycket mardrömmar, tänder på G, mycket upplevelser på dagarna osv osv. Hon har då själv bett om att få sova i spjälsängen och har då tills för några nätter sen sovit lugnt. För mig spelar det ingen roll vart hon sover även om ja också kan tycka att hennes säng vore det bästa men vi e nog snart där igen. Tillsvidare får hon sova där hon känner sig lugn och trygg.

--------------------------------------------------------------------------------------

"Inte ett moln så långt ögat kan nå, inte en droppe regn på flera dar. Med en glass i min hand o sandaler av plast går ja i solen o tänker på dig. Ljusblåa dagar seglar förbi...."

oh va ja älskar sommaren!!! bortsett från plastsandalerna stämmer Tomas Ledins låttext in precis!

Vi har varit o badat hos mormor och morfar tillsamans med lilla Maja, Klara och Marcia. Småtjejjorna myser i vattnet och stortjejjorna är galna :)
Hoppar från kanten och busar som få! Så skönt att Majja inte är vattenrädd! Det var jag när ja va liten, livrädd. Stackars mig.

Nu på kvällen var mormor, morfar o mostern här o lekte med oss i parken. Blev en sen kväll för Majjsen men det e de värt. De e ju SOMMAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

Jenny sa...

ja, nog är det härligt med sommar :) för mig blir det också sent som vanligt, men de blir inte mörkt och är varmy på kvällen å då får man ju passa på att utnyttja tiden. Skönt med svalkande dopp i värmen och verkligen tur att dom inte är vattenrädda brudarna. Tjooo