fredag 3 juli 2009

så kom det tillsist...

Vi hittade en ENORM vattenpöl på vägen till gammelmormor.
Den har vi bara tvugna att hoppa och busa i,- till de förbipasserades glädje. Har väl sällan skådat så många bilförare i en följd som skrattandes tittar ut genom rutan. :)





Lillgullet Kajsa sover skönt





mmm...


den här nyfikne krabaten träffade vi på påvägen hem från gammelmormor.
Den satt bara ett par meter från vagnen








Så kom det tillsist, regnet. Suck. Visserligen var det bara en ordentlig åskskur med massa blixtar som kom och varade i kanske en timme innan solen återigen visade sig och temperaturen steg upp till 28grader i skuggan igen. Men ändå! :) ska det ju fortsätta vara halvtaskigt väder de närmsta dagarna.


Idag var jag och tjejjorna hos barnens gammelmormor på förmiddagen. Imorgon åker hon till Ö-vik i tre veckor.

På eftermiddagen tog jag det lugnt i solen medan tjejjerna sov, träffade på en gammal jobbarkompis och pratade bort säkert en timme med honom. Mötte upp Mats som följde oss till centrum och därifrån åkte vi sen till mormorn och morfarn och tog oss ett dopp. Hem igen, lyxade med middag på Pompeij och sen hem. I säng med Majja och själv bänkade jag mig här. Nu är jag farligt trött så ska ge Kajsa en ny blöja och sen krypa ner i sängen ja me.



GRATTIS GRATTIS GRATTIS underbaraste Malin till lilla Hugo som kom den 29/6-2009! :)

2 kommentarer:

Jenny sa...

...fast jag tycket nog att det är rätt nice med lite svalka också och regnet behövs, men bara om det fina varma vädret återvänder igen! Hoppas ni får en bra helg! kramar

Lisa sa...

Vilka söta bilder du lagt in. Söt Majja är som ska bada och hoppa i vattenpölar. Och lilla Kajsa som sover sött.
Pok

Lisa