lördag 4 juli 2009

utflykt

Imorse fick jag sovmorgon. Kajsa väckte mig vid kvart över sju. Gick upp och snöt henne (alla med bebisar som inte själv kan fräsa,- köp en näsfrida. Så underbart bra uppfinning!) satte på ny blöja och matade henne. Precis när det var klart hörde jag ett par små fötter komma trippandes och in i vardagsrummet kom en ruffsig liten Majja och gjorde oss sällskap. Även Mats kom upp en tio minuter senare. Vi duschade, åt frukost, klädde på oss och packade en väska sen begav vi oss till tåget som lämnade stationen 9.04.
Väl framme i huvudstaden bytte vi till buss och när vi kom till ändhållplatsen var vi framme. Någon som kan gissa vart vi skulle? :)






SKANSEN!

Vi har bland annat tittat på stenar och smågrus, hästar och grisar. Kaniner och ankor, klappat getter och sjungit för björnarna. Åkt veteranbilarna och fiskat ankor i "vinst varje gång". Sen somnade Majja och Kajsa så vi tog oss en prommenad in tillbaka till city där vi gick på Polarn o Pyret o kikade på deras rea. Slutade med att tjejjerna fick varsinn t-shirt, Majja 2 par trosor, 1 par vantar till hösten samt en kofta som tillhör kjolen och strumpbyxorna hon fick i födelsedagspresent. Kalaset slutade på dryga 300:- Helt okej tycker jag!
Vidare till Lindex där jag äntligen lyckades byta en jeanskjol fröken också fick i födelsedagspresent. Behövde en större storlek. Slutade med att det låg två tröjor i påsen också. En snabb sväng in på Åhlens barnavdelning där Majja försvann för första gången och jag har nog ALDRIG varit så rädd i hela mitt liv! Vart var ungen? jag sprang runt i hela butiken och ropade o ropade men ingen svarade. Efter ett par minuter hade Mats hittat henne o tack o lov var hon kvar i butiken vem vet annars vart hon kunde ha försvunnit?! Sen släppte jag henne inte med blicken ens en sekund. När jag skulle kika på en tröja tog jag upp henne på armen för att sen släppa ner henne i två meter innan det var dags att vända o vrida på ett par byxor. Detta var inte så uppskattat av Majja som själv ville gå hela tiden och upptäcka allt spännande som fannas att kika på. Därefter tog vi tåget hem. Hem lämnade lite grejjer, väntade ut regnet som kom precis då vi klev av tåget och sen gick vi ut igen. Handlade lite och mumsade i oss varma mackor när vi väl var hemma igen. Tandborstning och läggning stod sen på schemat.
Bra dag!
Förresten blir jag riktigt imponerad avmin dotter. Hon gick hela vägen ner till tåget. Visserligen bara en prommenad på 5minuter för mig, 20minst för henne dock. Nästan hela tiden på skansen (o där är det ordentliga prommenader man får ta), hela vägen hem och sen tur och retur till affären igen. Begriper inte hur mycket de där små benen orkar! :)

Imorrn blir det stan norr om oss som ska besökas,- Uppsala. Majjas trehjuling ska lämnas in o bytas ut då den inte fungerar som den ska och Ikea o barnenshus ska besökas. Mer om det imorrn kanske.

Sov gott!

* Söt kanin va?
* Vad bra vi sjöng för Björnarna, de sov så skönt så.
* Majja (i en av de nya tröjorna) har hittat en pöl o plaska i på vår väg till affären.
* Skogens konung.

* Koncentrarad och LYCKLIG klappade och pratade hon med killingen och geten
* Sommar
* Fin va?
* Majja inom lås och bom i kattungarnas gamla tillhåll

* ojoj, en sovandes giraff på rymmen från Skansen!
* kattungarnas nappbrunn
* brottat ner suggan
* jag var också me på Skansen men såg inte så mycket från vagnen. Här i min nya tröja från P.o.p försten

1 kommentar:

Lisa sa...

Ni verkar ha haft det bra på skansen! Och hon är riktigt duktig att gå den lilla tjejen!
Mycket blir det att läsa för att ta igen vad ni hittar på om dagarna!
Pok
Lisa