onsdag 24 juni 2009

sommar sommar sommar!

Solen verkligen gassar ute och det är SÅ skön! ÄNTLIGEN SOMMAR!!!! o det ska tydligen hålla i sig hela denna vecka + nästa vecka. Hoppas hoppas.

Idag tog jag en prommenad upp till Eurostop med Marcia. Direkt därifrån till dagis. Hämtade en gladis Majja som bad om att få sova i vagnen (!!). Medan hon sov träffade jag kusin vitamin Jenny o vi begav oss bort mot mormor där vi fikade och bara tog det lugnt i skuggan ett par timmar. Skönt. Majja fick ett jättefint pussel och en söt boll i försenad födelsedagspresent. Mycket snällt! Lilla fröken uppskattade verkligen sina presenter o vi har nog lagt pusslet 50 11 gånger och sparkat på bollen minst lika många gånger redan :)

När vi lämnade mormor gick vi bort för att möta Mats. Han fick ta med sig lastbilen hem idag och Majja stolt som en tupp fick sitta bakom ratten och pyssla. Gullunge.

Kajsa har sovit mest hela dagen men det behövde hon efter två riktigt jobba magont dagar. Igår sov hon ungeför en halvtimme på hela dagen och inte tog hon igen sig på natten heller då magen bökade och det var varmt o klibbigt. Stackars liten.
Igår var vi på bvc. Lilla damen väger nu 5030gr o är ca 56cm lång. 10veckor gammal. Här går det i raketfart, inte undra på att kläderna blir försmå innan vi knappt ens hunnit sätta på dom. :)

Imorrn blir det bad hemma hos mamman och pappan. Ska bli jätteskönt. Nu ska jag betala *spyr* räkningarna.

Ha en forsatt bra kväll!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Det är riktigt skönt att sommarvärmen har kommit. Hoppas att den håller i sig lääänge...
Dock hade det varit roligare om man kund ha fått njuta mer av den på dagarna istället för att jobba...
Men men, snart semester.. :)
Pok
Lisa

Jenny sa...

Va kul att hon gillade presenterna, jag valde noga :) Vi tog en båttur till sigtuna efter mormor ju och vem tror du inte jag träffar där om inte det tredje kusinbarnet, 3 kusinbarn av 3 möjliga på en och samma dag, inte illa va ;) Lucas va och kika på båtarna och hade nog gärna seglat iväg med oss... Nu ska jag pyssla lite me Myran innan hon hoppar från balkongen. Jag har förresten blivit me hund nu äntligen, toksöt.. hämtar den på onsdag! kramar