lördag 20 juni 2009

Dopdagen


20 juni 2009,- midsommardagen, min namnsdag, Kajsas dopdag och Majjas 2-årskalas!
Mycket på en o samma gång :)
Dopet var jättefint o Kajsa sov sig igenom nästan hela alltihopa. Då hon inte sov kisade hon lite grann för att sen sluta de små blå igen.
Prästen som döpte Kajsa idag döpte även Majja 2007 och mig 1983 och min syster 1986. Rolig tradition så jag sa åt honom att jobba kvar så pass många år så att mina tjejjers barn även dom kan döpas av honom men han tyckte det lät lite läskigt o kännde sig nog lite gammal. :)
Vi sjöng Tryggare kan ingen vara, Det gåtfulla folket och Gud som haver barnen kär.

Efter dopet for vi hem till mamma och pappa där det bjöds på jättegoda snittar, massor av fikabröd och tårtor. Fick ihop tårtorna imorse efter lite om o men och dom blev jättegoda precis som allt annat :)
Båda tjejjorna fick jättefina presenter o vi kan alla vara glada över att vi har en så stor och fin familj som vi faktiskt har.

Nu sover Majja sen dryga timmen tillbaka o Kajsa ligger o sprattlar i min famn. Tror vi ska förflytta oss till soffan istället.

Godnatt.



Fr vänster: Moster/Gudmor Lisa, Pappa Mats, Storasyster Majja,
Mamma Linda, dopbarnet Kajsa, Prästen Olle Persson


Kajsa Ingrid Mimmi Palm

Kajsa- för att vi tycker det är fint och passar bra ihop med Majja
Ingrid- jag, min syster, min mamma och min mormor heter det i andra namn samt barnens farmor i första namn.
Mimmi- Mats och jag kunde inte enas om ett tredje namn, Majja fick därför välja och resultatet blev Mimmi





Bärfylld tårta toppad med karamellfärgad grädde, jordgubbar o kiwi. Mums.

Bärfylld tårta toppad med schweizernötsgrädde,
jordgubbar, chokladlinser & geléhallon. Mums.

Hejrå, ha en fortsatt bra kväll.
Godnatt!

4 kommentarer:

Laura, mamma till Kasper sa...

sv: Vi bor i Märsta.

Snacka om att tårtorna såg helt ljuvliga ut!

Laura, mamma till Kasper sa...

sv: Ah okej, vi bor uppe i Valsta.

Penny sa...

Mysig dopdag :) kul med mycket uppdateringar om vad ni gör! vad duktig du va på att göra tårtor i all hast, jättefina. Imorgon far vi ner till Kalmar, har inte alls någon lust att städa, måla och tvätta fönster när de äntligen ska bli fint väder *bläää* Hoppas att vi hinner ses en stund på onsdag så Pajasen kan få sin present. Ha de

Lisa sa...

Dopet var mysigt. Kajsa var så söt i dopklänningen och Majja, var så duktig. Och hon är så söt när hon vinkar...
Tåtorna var lika goda som dom såg ut.
Pok
Lisa