fredag 19 juni 2009

Glad midsommar!


"Små grodorna små grodorna tralalalalala"
Midsommarafton idag och det medför ju givetsvis dans runt stången nu när man har barn. Tänk vad mycket man missar när man börjar bli stor och tycker det är piiinsamt att dansa runt stången och sen faktiskt inte gör det alls på massor massor med år. Förra året var första gången jag dansade på jag vet inte hur länge o det var ju superkul!
Tur med vädret hade vi också och har faktiskt haft hela dagen. Det kom två droppar under dansen men efter det har det varit uppehåll och till o med solen har visat sig!
Efter dansen åkte vi tillsammans med mamma och pappa in till Sigtuna där vi åt på kopparkitteln tillsammans. Mamma, pappa och moster o morbror firade 27-årig bröllopsdag. Trevligt trevligt o gott!
Tack så mycket.
Efter restaurangbesöket köpte vi jordgubbar för 45:- litern, dyrt har jag fått höra från flera håll men det är det billigaste jag sett hittils iår. Igår köpte jag ju för hutlösa 89,90:- litern!
Men tydligen har vissa kunnat handla 2liter för 30:- eller 1 för 25:- synd jag missat det.
For hem o lekte en stund i parken innan jag gick upp för att baka tårtbottnar till dopet imorrn men det gick käpprätt åt skogen. Först tog potatismjölet slut så det skulle bara räcka till en botten o jag behöver baka tre. Sen var affären stängd trots att klockan bara var 18.00 o tillsist blev botten bränd trots att det var 15min kvar av tiden i ugnen! grr vet inte hur jag ska göra imorrn, stressa blir det iaf! men men det löser sig på någe vis.

Nu ska jag försöka lägga in lite bilder men det är inte det lättaste att fotografera här hemma längre. Majja har fått för sig att inte vara med på kort o när man väl lyckas ta nå kort på henne ska hon absolut INTE le, Så nu får vi ta en massa på den lilla stackarn som inte har någe att sga till om än ;)




min första cykel!

Majjsan o Kajsan

Majja och Nalle Puh

Gullrumpan Kajsa

Kajsan, Mamman, Majjan o Katten

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jag tycker nog att hon ser rätt glad ut på korten jag :) vilken tjusig cykel! Härligt att både födelsedagen och midsommarfirandet var bra. Hoppas dopet går lika bra idag och att det ordnade sig med alla tårtor och kakor och allt vad det var. Hörs!

Laura, mamma till Kasper sa...

Åg Sigtuna, närheten av mig :)

Lisa sa...

Jättesöta bilder du har lagt upp.
Tänk att lilla Majja redan fyllt två.
Hoppas att hjälmen passade på henne.
Pok
Lisa