fredag 17 juli 2009

3 blöjfria dagar!

Nu har stora lilla damen här hemma varit blöjfri i tre dagar!
Igår hände det tre olyckor men desto fler gånger gjorde hon det hon skulle på pottan. Idag har vi varit olycksfria och hon har själv börjat förstå att hon måste säga till när hon är kissnödig/bajsnödig. JÄTTEDUKTIG är hon och aldrig kunde jag väl tänka mig att man kunde bli så glad och stolt över något som lite kiss och bajs i en potta. :)
Såfort vi går ut åker pottan med. Igår kissade hon utanför Willys mitt på Märsta centrum torget och idag kissade hon intill lekplatsen utanför Lindex uppe på Eurostop. Nöden har ingen lag och det gäller att vaar snabbt framme. Säger hon till att hon är lissnödig nu då är det också nu och inte om 2 minuter för att vi ska hinna ut. Dit kommer vi väl så småningom men just nu är vi så glada att det går såhär bra! En enda (1) blöja har det gått åt på tre dagar o då var det mitt fel att det hamnade kiss i den. Jag var inte så snabb med att hoppa ur sängen som Majja var och då var olyckan framme men men, det är sånt som händer :)

Idag har vi badat hos mamma och pappa igen och sen åkte vi till Eurostop för att kolla in "köp 2 betala för 1" rean hos Lindex. Hade dessutom en "handla för 100:- få 50:- i rabatt kupong"
Hittade dock inte så mycket jag ville ha i Majjas storlek, inte alls mycket jag inte ville ha heller iofs. Men kom tillsist hem med 4 par trosor, 2 par strumpor, 1 par jeans, 1 t-shirt och en tröj/klänning till Majja samt en bikiniöverdel till mig för endast 177:-. Helt okej tycker jag då bara jeansens orginalpris var 179:-!! alltså har jag tjänat MASSOR!!! :)

När vi kom hem mötte vi upp Mats sen tog vi oss ner till Higgings för en pizzamiddag. Gott. Väl hemma igen var klockan redan kvart över sju så det blev sängen för Majja bara en halvtimme senare. Nu sover alla här skönt. Mats lite för skönt. Jag blir galen på hans snarkningar!!!!!!

Nu har det varit kanonväder några dagar igen och ska så vara även imorrn så vi ska passa på att åka iväg o bada vid något bad tänkte vi. Man måste ju bada i mälaren någongång under sommaren också :) Men det är så kul att se Majja i vattnet hos mamma och pappa nu. Hon simmar (sparkar med benen) helt själv från ena sidan till den andra (6m) om jag går en halvmeter/meter framför henne (självklart utan att hålla i henne). Hon hoppar från kanten ståendes om hon får hålla i en hand och alldeles själv om hon sitter på kanten. Hon hamnar alltid under vattnet med huvudet men tycker det är jättekul och vill genast göra om det.

Kajsa har haft ett par dagars bakslag med magen och somnade nu nyss av ren utmattning. Magen har bråkat massor nu på kvällen och även under dagen vilket gjort att hon inte kan slappna av mer än bara en liten stund i taget. Hoppas det är bättre imorgon.

Sov gott, nu ska jag beställa en Puma dress åt Majja från Ellos.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Majja är riktigt duktig tjej! Det är så kul att se henne bada, hon har så roligt!
Stackars lilla Kajsa, hoppas magen blir bättre!
Pok
Lisa

Cecilia sa...

I början ska det gå väldigt fort, men det går ganska snabbt tills de lär sig att hålla sig tills man kommer till en toalett/buske.

Jobbigt att magen krånglar för Kajsa, det är aldrig roligt.

Jenny sa...

Härligt att det går så bra för majja me pottan :) hur skönt som helst. Går rätt bra för min parvel med "pottan" också, ingen olycka hittills, men det får vi väl tacka det fina vädret för då man kan vara ute hela tiden. Hoppas det håller i sig ett tag till! Typiskt att Kajsan inte blir bra i sin mage :( stackarn, måste vara hemskt. Hoppas vi kan ses någon dag snart! kram