onsdag 15 juli 2009

blöjfri hela dagen!

Dagen idag började med en stund på pottan och lite mys. Majja var jätteduktig och kissade o kissade o kissade. När hon tillsist var färdig så var halva pottan full!
Då nattblöjan var tom förstod jag att hon hade en hel del som behövde ut och det stämmde :)
Efter frukost, dusch o ja de vanliga morgonbestyren satte vi oss på bussen. Mötte upp barnens moster och sen plockade vi massa blåbär. På en halvtimmes effektiv plocktid fick vi ihop en varsinn liter. Mums!
Gick hem till mormor och morfar där vi åt lunch och badade. Kajsa fick premiärdyka idag och det gick jättebra! Majja hoppar som en liten groda från kanten. Inte alls vattenrädd och det är så skönt! :)
Efter lunch och bad fick jag majja att somna i vagnen. La mig för att sola i 10minuter innan jag grejjade och fixade lite. Vi tog sen 13:12 bussen hem för ett besök på bvc.

Mina tjejjer växer precis som dom ska gullungarna! I väntan på vår tid satt Majja och kissade på pottan i väntrummet. Så söt där hon satt och bläddrade i sin bok och kissade samtidigt.
Kajsa är nu 3mån väger 5675gr och är 58,8cm lång
Majja är nu 25 månader väger 13kg och är 88,5cm lång.
Perfekt på kurvan.
Sen fick Kajsa vaccinationssprutor. 2 st, en i varje ben. Stackars stackars lilla bebis. 1 meter lång nål rätt in i benet!

Efter bvc gick vi ner till centrum o handlade lite smått och gott. En varsinn glass till mig och Majja bland annat för att hon var så superduktig hos "doktorn". :) Tog oss hem, åt middag och sen gick vi ut o lekte igen. Nu väl hemma sover Majja och Kajsa o jag har bakat en god blåbärspaj vi ska sätta tänderna i nu. Mums!

Förresten har Majja varit utan blöja HELA DAGEN. Nattblöjan imorse var torr och efter det har hon suttit på pottan och kissat (3 ggr) resp bajsat (1gång) och tre olyckor har hänt. DUKTIGA TJEJ!
Haft pottan med mig under vagnen idag, lätt o snabbt o smidigt att bara ställa upp den där det behövs :)

Sov gott!
gott!
gullrumpan Majja på sin bobbycar
sönderstucken liten gullrumpa.
(lägg märke till att barnen har likadana t-shirtar :) )
blåbärspaj

1 kommentar:

Jenny sa...

Blåbärspaj ser smarrigt ut :)de kanske man ska baka sig en... Baloo ser också lite sugen ut, men han är å andra sidan sugen på ALLT, JÄMT :/ lite småsten och ruttna jordgubbar kan vara lika gott som en korvbit i en valpmage. Nu har jag faktiskt också en gullrumpa, dock lite hårigare än era små sötnosar. Härligt att de växer som de ska å att duktiga majjan sitter på pottan! Visste väl att hon förtjänade min inhandlade present på biltemas sommarrea :D