tisdag 4 augusti 2009

Dagen idag

Verkligheten har börjat och på väg till andra dagen på dagis idag tog vi cykeln.
Majja är så duktig, innan hon ens närmar sig poolen hos mamma och pappa för ett bad springer hon och hämtar puffarna och innan hin sätter sig på cyklen ska hjälmen på! Bra att börja redan från början med viktiga saker!

Efter att vi hämtat storasyster på dagis åkte vi till Barnens hur i väsby för att hämta ut vagnen jag haft inne på service inför försäljningen av den. (Vill veta att den är helt shysst när jag lämnar den ifrån mig.) Den här veckan har dom också en fotograf där så passade på att ta kort på Kajsa, Majja sov alldeles för skönt för att jag skulle väcka henne. Korten blev JÄTTEFINA. Hon skrattar och ser alldeles busig ut gullungen! Nu är Kajsa med o tävlar om finaste smajlet eller någe sånt så rösta rösta rösta på henne om ni kommer till Barnens hus i Upplands Väsby =)
Precis när vi fått våra kort vaknade Majja och var duktig o sa till om att hon behövde gå på toaletten. Hon är så duktig.
Därefter packade vi in oss i bilen o körde bort till gammelmormor där vi packade in henne och min kusin Jenny i bilen för att sen åka vidare till Munkholmsbadet i Sigtuna. Var massor me folk men vi hade tur o fick en bra parkering och en bra plats precis vid stranden. Gammelmormor passade Kajsa o vi andra tog oss till det kalla vattnet. 22 grader påstod dom att det var men ja vet inte ja, tyckte det var kallare den här gången än förra å då var det inga 22 grader. Men men, doppade oss gjorde vi iaf innan vi åkte hemmåt igen.

Väl hemma har det inte hänt mycket. Vi gick till Ica och sen hem för att laga mat därefter tog jag och Majja oss en långdusch innan ja nattade henne.

Sett på allsång på skansen och nu ska jag också sova som resten av familjen.

Hade tänkt ladda ner nå bilder från kameran men det orkar ja inte. Kan bjuda på en bild från nationaldagen istället.


sov gott.

Visst var vi Sverigefina? :)

Inga kommentarer: