torsdag 6 augusti 2009

njuter

Nu har vi precis som eftermidsommar högsommar igen! Solen skiner, det är varmt och vi NJUTER av att det är SOMMAR!

Majja började ju på dagis i måndags. Hon går nu mellan 9-12 igen och då jag hämtat henne har vi direkt satt oss på bussen och åkt hem till mormor och morfar för o bada förutom då vi åkte till sigtuna. Hon simmar o plaskar, doppar huvudet och hoppar från kanten. Klättrar upp o ner för stegen och är helt vild. Kajsa älskar också att bada nu i värmen. Jollrar så sött då hon badar. Har dykt med henne några gånger också å det går också jättebra.
Det är verkligen en lyx att få vara mammaledig och jag njuter av varenda sekund. Till och med när Majja trotsar som värst eller Kajsa spyr som en fontän. Men då kommer jag oftast på att jag njuter av även dom stunderna en liten stund efter att det skett :)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Ja, tänk om man skulle ha semester eller något nu, och bara vara ute och sola...och bada!
Ni verkar ha det bra om dagarna!
Och bra att det går bra att dyka med Kajsa.
Pok
Lisa

Jag sa...

ja, det är sannerligen lyx att vara mammaledig, särskilt nu! och visst är det skitjobbigt mellan varven, som nu ikväll för min del, men det jobbiga är snabbt glömt, det drunknar i allt det underbara! :-)