torsdag 24 september 2009

äntligen!

Sitter med Kajsa i famnen o har precis betalat räkningarna. Blev alldeles för mkt denna gången. Suck.
Idag for jag och Kajsa med Marcia och Klara till Uppsala och Ikea där jag skulle möta upp en kille för att kika på/köpa hans familjs vagn. En Teutonia Primus. Blev ett köp (äntligen!) då den var jättefräsch och hade det jag eftersökte. Känndes konstigt  med fyra fasta hjul men ja vänjer mig :) Fick med en hårdlift, åkpåse, footsack, regnskydd, skötväska och parasoll. Allt för 1900:-!
Väl tillbaka i Märsta skyndade jag till dagis för att hämta hem stora prinsessan. Hon mötte mig med en stor kram och glatt humör. Mys.
På em var vi ute och lekte med Lilla Maja och Beatrice. Trevligt trots att tjejjerna inte var på sitt bästa humör. :)

Kvällen har varit mysig.
Vi köpte glass från glassbilen. Majja lärde sig snabbt vart glassen fanns och kom helt plötsligt med tre glassar i famnen, en timm mamma, en till pappa och en till Majja. "Jaa mamma, tack tack *blink blink, puss puss*" Hon vet ju hur hon ska få sin vilja igenom :)

soffan o mata Kajsa nästa.
Godnatt.

1 kommentar:

Jag sa...

haha, en till tjej som lärt sig manipulera mamma och pappa redan...=)