onsdag 9 september 2009

prommenad.

Idag har vi tagit en lååång prommenad igen (nästan 3h lång) och medan vi hade en kort paus medan lilla Linn fick i sig lite mellis passade vi på att göra knäböj och utfall. Var helt slut då ja kom hem och är så fortfarande så strax ska jag krypa ner bredvid bebisen i sängen.
Efter att Majja sovit middag mötte vi upp "Lilla-Maja" med syster och mamma o gick bort till gammelmormors lekplats för att få lite variation. Tjejjerna lekte fint tillsammans och hade jätteroligt.
Väl hemma gjorde vi broccoligratäng med pasta, bacon och diverse grönsaker till middag. Blev jättegott!

Annars i veckan har vi inte gjort så mycket. Lekt lekt lekt på eftermiddagarna och prommenerat eller fixat på förmiddagarna. Skönt.

Sensommarvädret är jättehärligt just nu. Brittsommar kallas det visst när det är sommar in i september. Idag har vi haft upp emot 25grader och mestadels sol. Det var först på eftermiddagen det började blåsa.

Imorrn fm blir det prommenad igen och på fredag får vi se vad som händer, pappan min fyller iaf år.
Helgen är också den planlös än sålänge.
E så skönt o prommenera på mornarna efter dagislämning. Det är lite som min egentid. Är jag hemma finns där alltid saker att göra. Dammsugas, diskas, hängas tvätt,damma, plocka osv osv hemmajobbettar lixom ALDRIG slut. O skulle det vara så att jag anser mig städat tillräckligt o bara vill ligga på soffan så har jag en mysig bebis på bröstet som gärna vill underhållas och den där egentiden var helt plötsligt ingen egentid längre hur mysigt det än är att gosa. Men är man ute o går med en sovande bebis i vagnen finns inte de där måstena. Jag kan ju inte gärna plocka med mig dammsugaren ut i skogen. :)
Att slå ett par flugor i en smäll är ju inte fel det heller. En stenhård rumpa och en fit mage till sommaren vore någe va? ;)

Sov gott.

3 kommentarer:

Baloo sa...

haha beach 2010 :) du e duktig du, tränar och står i! Här blir det inte mycket träning gjord inte... Jobbar och står i på dagarna och busar me vovve på kvällarna. När Loosen växer på sig lite blir det iaf lite långa promenader för mig också :) Vi hörs! kramar

Johanna sa...

Hej! Vad kul att du tycker så! Roligt att höra faktiskt, tack! Nej det var inte ett positivt inlägg, jag skriver av mig ALLT :) nu ska jag faktiskt lägga till DIN blogg som en länk så jag kommer ihåg att läsa din med! Kul att läsa om vad andra mammor och brudar har för sig :-) Ha en skjukt bra helg!

Jag sa...

Jag måste försöka göra som du.....ta en promenad efter dagislämningen....göra det på rutin....men alla dagar ser så olika ut i planeringen, så det är inte lätt!