fredag 16 oktober 2009

6 månader

För två dagar sen blev min minsta lillskrutta 6månader! Tänk, om ett halvår är hon redan ett år! O de här sex månaderna har gått så FORT att 1-årsdagen nog är här redan nästa vecka... usch. Min bebis!
Hon sitter nu upp till ett par minuter innan hon tippar eller fälls ihop som en fällkniv, räknas det att hon kan sitta då eller är vi inte riktigt där än? Jag har inte skrivit upp att hon sitter i boken än iaf...

Idag har vi varit på babysim för första gången och det gick jättebra! Kajsa blir nog en fisk precis som
syster-yster hon också. Hon plaskade och skrattade om vart annat hela tiden och efter dyken (vi gjorde tre stycken) tittade hon bara på mig innan hon återigen gav ifrån sig ett blänande stort leende! Gullunge!

Majja har i vanlig ordning varit på dagis och haft roligt. Hon och Tilda är tydligen bra kompisar och gav varandra en stor kram idag när det var dax att skiljas. Så söta.
I våras hade de en vikarie på Majjas avdelning som jag inte alls tyckte om, inte Majja heller. Hon hälsade inte, svarade inte på tilltal och skrattade åt barnen. Träffade man henne ute kunde hon ställa sig och peka och viska med den hon var tillsammans med och jaa betedde sig allmänt omoget och oproffsigt. La fram vår åsikt om detta på ett utvecklingssamtal och tydligen var det fler som reagerat på detta. Efter det har jag bara sett henne en eller två ggr till på förskolan och istället har en jättehärlig tjej ryckt in och vickat när det har behövts. Barnen verkar älska henne, Majja gör det iaf, och hon är jättetrevlig och duktig med barnen. Första vikarien det känns ok att lämna till om de ordinarie inte är där. Skönt med bra folk! Majjas pedagoger är kanon och när de kan få in en vikarie som är toppen också känns det inte alls jobbigt att lämna om någon skulle vara sjuk.

I onsdags var jag, Marcia och småtjejjerna en snabb sväng till Stinsen. Polarn o Pyret har ju som så just nu att man får lämna in begagnade kläder och om du gör detta får du 10% på ett nytt plagg. De begagnade kläderna säljer de sedan jättebilligt och pengarna de får in på detta går till behövande barn. Toppen tyckte vi! Jag köpte ett par jeans som ser sprillans ut till Majja för 50:-!  Marcis kom över en bävernylonsoverall för 150:- och lite annat. Inte helt fel priser! Vägg i vägg hade sen Name It outletutförsäljning och där köpte jag en tröja och 5 par strumpor för 80:- också det till Majja. Alltid skönt o göra bra affärer! Speciellt då man ändå måste köpa det förr eller senare ändå :)

Igår var vi hos gammelmormor och åt fruktsallad, spelade lite kort och pratade bort lite tid.

Vad helgen har att erbjuda förutom kyla och regn vet jag inte men det visar sig. Lär bli lugnt skulle jag tro. Kanske blir det en sväng till barnens farmor som nu blir pensionär efter idag. Tror jag... eller var det nästa helg? aja det visar sig.

Nu ska vi springa till pottan.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: