måndag 7 december 2009

Fredagen den 13?

Vilken dag! suck!
Började imorse med att Kajsa lyckades peta mig i ögat. Självklart det ögat jag ser med. Allt blev suddigt och det bara rann om det. Rinnandet upphörde men när världen fortfarandevar suddig tre timmar senare ringde jag vårdguiden för o se om det bara var o vänta ut elendet eller om jagborde uppsöka någon läkare. St Görans ögonakut blev svaret och det under dagen. Hm, vi gick bort till öppna förskolan och hade ett par trevliga timmar där innan vi begav oss till centrum.
Skulle hämta ut lite mer Levaxin på apoteket och sen handla lite frukt var tanken.
Hade inget recept inne så på apoteket gick det inge bra alls. Påväg ner till Willys ringde jag min läkare som var bussig o ringde in ett recept på en gång. Vi handlade och sen kom jag på att det ju finns en ögonläkare i centrum så vi tog oss dit. Han var fullbokad men bussig och tog mig emellan två patienter. Visade sig att jag fått en 2mm lång rispa på hornhinnan som gör världen suddig samt en inflammation. Blev antibiotika i form av ögondroppar två ggr/dag i 5 dagar så ska det läka och synen ska bli som vanligt igen sen. Skönt.

När det var dags att hoppa på bussen har jag som vanligt en hand på vagnen och en hand i Majjas hand för att hjälpa henne upp men plötsligt slår dörrarna igen och jag tappar balansen över Kajsa i vagnen samtidigt som Majja klämms fast i bussdörrarna. Folk inne i bussen skriker åt chauffören som var påväg att åka och försöker samtidigt dra in henne. Jag står ute och skriker att han ska öppna dörrarna som bara tuggar på Majja samtidigt som jag försöker bända upp dörrarna. Majja sitter som i ett skruvstäd och tokgråter. När dörrarna väls en öppnas är Majja livrädd och har ont, busschuffören stannar bussen för att ta upp en anmälan och sen fortsätta åka.
Nu väntar ett läkarbesök för fröken imorgon. Inte för att jag tror att hon är skadad men i försäkringsmässigt måste det finnas dokumenterat om det senare skulle visa sig bli något. Lilla gumman.

Tjejjerna somnade tidigt och imorrn är det dagis o jag lär få räkna me en tiiidig morgon så ska mot sängen nu.
Godnatt.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Vilken hemsk upplevelse för er. Speciellt Majja som fastnade i dörrarna, men även för dig.
Hoppas det går bra hos läkaren imorgon.
Sov gott!

Jag sa...

Näe, vilken skitdag! :-(

Baloo sa...

Vilken trist dag för er! Kan tänka mig att Majja tyckte de va otäckt, panik! Tur att hon är en tuff tjej :) hoppas de gick bra hos doktorn! Ses vi hos Jimmy på lördag? kram