tisdag 12 januari 2010

feber

Tjejjerna sover skönt och jag ska snart göra detsamma. Trött!
Majja började på dagis igen efter julledigheten igår och det tyckte hin var riktigt jobbigt, ja jag också. Det är inte alls roligt att bara gå när hon gråter helt förtvivlat. Men det går snabbt över oh sen leker hon och har roligt.
Igår var vi iväg till bvc efter dagis för att ta svininfluensa vaccin nr 2 på båda tjejjerna. Gick jättebra men idag har Kajsa varit gnällig och trött vilket nu på kvällen visade sig i feber. Stackars liten. Hon har nog lite ont och känner sig uppenbarligen inte alls pigg. Ringde sjukvårdsupplysningen för o kolla om det var okej att ge alvedon. Hade för mig att man inte skulle göra det om man vaccinerat mot svinis och mycket riktigt. Kommer man upp i en 40 grader kunde man ge alvedon men helst skulle man undvika det för att vaccinet ska rota sig och fungera så bra som möjligt. Alvedonet tar ner funktionen på det.

Var o tittade på Jennys nya lägenhet idag efter att Majja blivit hämtad. Hon bjöd på jättegod paj, skinkpaj tror jag. Gott var det iallafall. Lägenheten var jättefin och fräsch. Känndes stor trots att det "bara" var en tvåa så där lär hon trivas bra. Dalgatan är ett bra område. Jag älskar vår lägenhet och området så hoppas hon gör detsamma.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Har en ond självspricka i fingret som gör jäteont när jag skriver. Någon som har nå bra tips mot självsprickor?

Föresten var jag ju till ögonläkaren idag igen. Kajsa lyckades ju peta mig i ögat i början av december vilket ledde till en rispa på hornhinnan. Fick antibiotika och sen skulle det bli bra men icke. Har sett suddigt sen dess och idag visade det sig att jag hade fått en ärrbildning just där. Men med en 180 (!!) dagar lång behandling med ögondroppar skulle den försvinna.
Hoppas det.

Godnatt.

3 kommentarer:

Jag sa...

oj, 180 dagar!!! hoppas det stämmer då så att du blir bättre!
brukar ha på såna där supertunna genomskinliga små plåster som nog är till just för sprickor i fingrarna, finns på ica typ. de fäster inte så bra i kanterna, men man får byta ut dem, ev ha ett vanligt plåster utanpå. om man skyddar sprickorna på det sättet brukar det läka snabbare, helt enkelt!

Trädgårdsfiluren sa...

Nä men usch! Hoppas ditt öga blir bra!
Lust att komma över och leka någon dag?
Kram

Helena B sa...

Jobbigt för tjejerna o ta två sprutor, vet ju hur det kändes efter den första :-( Men det leder ju förhoppningsvis till nåt bra så.
Kom förbi o lek med katten nån dag vettja, han vill gärna ha lite bus.
Kram Helena