onsdag 6 januari 2010

kall kallare kallast

Brr nu är det kallt! -22,5 grader stod det på termometern imorse, som varmast var det -16 grader idag. Så kallt så att snoret i näsan fryser till is kom vi fram till. :)
Men oj vad roligt och fint det är att vi haft en så bra vinter!
Längsen vi hade såhär mycket snö och under så pass lång tid. Det började snöa då Majja hade Lucia på dagis, precis innan barnen kom ut och sjöng för oss började de första flingorna singla ner och sen har det bara blivit mer. :) Man blir så mycket piggare och gladare då det är lite ljusare ute och sen blir man ju glad bara av att titta ut då det faktiskt är väldigt fint. För fy vad trist det är under dec/jan då det är en +3 grader ute och grått grått grått.

Mats var ledig idag som de flesta andra o vi har haft familjetid rätt rejält. Vi har inte gjort någonting alls egentligen. Majja har till och med sovit middag. Länge. (Usch, nu får vi henne aldrig i säng ikväll) Ombytta roller idag för Kajsa har bara sovit i en kvart eller så. Men att bara umgås var skönt.

Någon som har nå bra internet abbonemang att tipsa om? jag har sagt upp mitt då jag anser att 600:-/månad är ALLDELES för mycket pengar. Vad betalar ni andra och vad har ni för abbonemang? Vi bor i ett comhem hus så antar att jag borde ta något därifrån.

Nej, nu ska jag mysa med barnen.

2 kommentarer:

Jag sa...

ja, vintern är härlig, när det är så mycket snö och fint. =) vi har telias paket med telefon, internet och tv.

Baloo sa...

Hej hej!
Vi skaffade bredbandsbolaget (bredband 100), första 4 månader 140 pengar och sen ordinariepris 320 (vilket jag tycker är lite dyrt, men de får gå). De va smidigt iaf, kunde användas en kvart efter beställning :) Jo visst är det härligt med all snö, men kanske liiiite väl kallt idag. Om inte förr ses vi hos mormor på lördag, blev lite tajt att ses i veckan :/ men är ledig på tisdagar den här terminen, får försöka boka in nåt då!