lördag 16 januari 2010

Tummen upp för rea.

Idag for vi först upp till Eurostop och Ica Maxi dp det gjorts så mycket reklam om deras 20-års kalas med kanonerbjudanden osv. Visst fanns det bra erbjudanden men de har funnits hela veckan. Det enda kalasiga var väl tårtbjudning och tipsprommenad där alla som deltog fick en tian lott. Har inte skrapat min än men hoppas självfallet på att dra in ett par miljoner. :)

Därefter lånade vi mormor och morfars bil och åkte till Stinsen där vi kikade runt lite. Butiken Bubbel ska stänga och hade 50-70% på allt. Kanon tycker jag som aldrig annars skulle gå och köpa Molo, Små Folk, Kik Kid osv till ordinarie pris. Nu kom jag hem med en jättefin kjol till Majja för skit och ingenting, ett par mokasiner till samma lika dam och en mössa från Molo med massor av ryska dockor på och en Molomössa som vi ska ge bort.
Kom även hem med ett par jeans från Vero Moda till mig själv som jag fick i julklapp. Eller jag fick pengar till att köpa just de jeansen eftersom jag önskat mig dom men strl ej fanns i någon butik som mina föräldrar letade i.

Väl tillbaka i Märsta åt vi middag och sen bakade jag och Majja muffins medan Kajsa krälade runt på golvet.

"Kan själv" från stor och "*frustrationsgnäll*" från liten är något vi får höra mycket just nu.
Man får ha tålamod med kan självet för det kan ta sin lilla tid men hon är så duktig och det är så roligt att se hennes utveckling. Detsamma gäller frustrationsgnället från Kajsa. Hon är så nära att börja krypa men det vill sig inte riktigt. Förstår att hon blir frustrerad o inget finns det man kan göra för o hjälpa henne heller men men, det kommer och även hennes utveckling är väldigt rolig att följa. :)

Vad som väntar morgondagen vet jag fortfarande inte men det visar sig väl.

Nu ska jag se om jag kan få vå små tjejjer att sova innan Robinsson börjar.

Ha en bra kväll!

1 kommentar:

Baloo sa...

dom växer och blir stora båda två :) låter som ni gjort några bra fynd, härligt :) mitt fynd har varit att haft min man här hemma, myyys. Idag åker han dock tillbaka till Kalmar igen :( hoppas brudarna somnade till sist! kram