lördag 23 januari 2010

pysslat.

Missade ju att skriva att påvägen hem igår fick Majja för sig att vi skulle sjunga. Eller rättar sagt, jag skulle säga en sång och hon sjunga den. Jag visste att hon kunde ett par sånger och är duktig på att sjunga men att hon kunde så många sånger visste jag inte! Gulle!
Bä bä vita lamm, imse vimse spindel, hoppe hoppe hare, i ett hus, en liten båt, ögon öron näsa mun, blinka lilla stjärna, här kommer pippi långstrump, ekkorrn satt i granen, björnen sover, masken kryper var några av dom vi sjöng. Var ett par till som jag inte minns nu men hjälp! Det är ju massor! Lilla snigel... vad var det mer?

Idag har vi varit ute under tre omgångar, mest varit ute o prommenerat och gjort nytta som att handla och så.
Väl hemma har vi pysslat. Jag hade ett set med pennor och en tallrik så man kunde måla sin egen tallrik så det fick hon göra. Dock försvann färgen då man diskade den trots att den skulle vara permanent.
Sen gjorde vi ljuslyktor vilket var roligt. Mysigt att sitta ner vid bordet och pyssla hela familjen!

Har nyss sett på robinsson och nu ska jag sova.


Godnatt.



Tänk att få den där i huvudet!
Tänk er för när ni är ute och går...





Hela lilla familjen sitter och pysslar. Kajsa undersöker och smakar o pysslar med sitt medan vi andra målade ljuslycktor.



Majja med de färdiga resultaten



fint va?
mysigt som 17 vid middagen ialla fall!

Inga kommentarer: