lördag 20 februari 2010

När är det min tur?

När är det min tur att få må bra igen? Vad har jag gjort för ont egentligen kan man ju fråga sig...!
Nu har jag tex JÄTTEONT i en tand och halva tandköttet på vänstra överkäken och det tror jag beror på min himla äckliga näsa som bara snorar igen på två sekunder o inte är det sånt där genomskinligt irriterande som aldrig slutar rinna nej nej, det är gult segt och slemmigt o min näsa ser ut som barnens känns det som. Det där gula tränger sig fram o plötsligt känner man hur näsborren är igentäppt o när man sen skyndar sig in i badrummet för o snyta sig o råkar få syn på en själv i spegeln ser det ju förhemskt ut med en gulpropp som sticker ut. Mysigt!
Någon mer än mig som får ont i tanden/tandköttet vid förkylning?! Jättekonstigt tycker jag att det är för det gör verkligen ont. I natt kunde jag inte ligga på den sidan för när kinden nudade kudden flög jag upp i ren smärta och var tvungen att ändra ställning... Nu är det bättre än i natt men inte bra. Känns som om jag skulle kunna plocka ur en tand, plocka bort en varklump o sen sätta tillbaka tanden. Skitskumm känsla.

Aja, har FYNDAT massor av leksaker på IcaMaxi som sålde ut hur mycket fina grejjer som helst till kanonpriser. Har bland annat köpt Brios klassiska myra med ägg för 49:- Brio helikopter för 69:- Brio musse o mimmi bil för 39:- styck och detta skulle ju gå på närmare 200:- styck annars. Köpte pussel och sånt där pusel där man snurrar på en liten ratt för o få fram rätt pusselbit för 29:- styck. Pyssel, leksaksmobiler o aa... var det nå mer? Hur som helst fyllde jag en stor kasse och betalade endast 300:- NÖJD.

Nu ska jag strax göra mig iordning o gå på kalas/inflyttningsfest. Inte så mkt o göra iordning iofs. Tänkte bara byta tröja o dra en borste genom håret men men... :)
Ska bli trevligt.

Ha en bra lördagskväll!

2 kommentarer:

Baloo sa...

du får ta och stoppa i dig lite vitaminer helt enkelt! Kul att ni kom förbi igår, alltid skoj att träffa er :) Kajsa har glömt sin napphängare här. Vi kanske kan ses någon dag under sportlovet så kan hon få tillbaka den. Följer gärna me å pysslar eller på nån annan utflykt, isen kanske? Skulle kunna tänka mig att shoppa nån dag me, om ni har lust nån gång ;) kram

Maria (oElias) sa...

Hej vännen, FÖRLÅT att jag inte hört av mig på så länge! Får förklara i ett längre mail sen.. Tänker på dig mkt o tycker det är tråkigt att läsa att du inte mår bra!! Jag tycker det låter som att du fått bihåleinflammation, klassiskt att få ont i tänder o tandkött då. Jag har precis avslutat penicillin kur nr 2 mot det så jag vet hur det känns.. Sök hjälp direkt! Hör av mig snart igen. Kramar M