söndag 21 februari 2010

snö

Snorandet är bättre för min del, tandvärken borta men däremot började storfisen toksnora i natt och lillfisen ligger just nu och sover med dryga 39 graders feber. Vad är detta? Jag blir ju tokig! Nu SKA jag hålla mig frisk. Har lite kvar att snora ut men sen så. Också SKA tjejjerna vakna friska imorgon och sen håller vi oss så! Banne mig!

Idag har Kajsa underhållit mormor inne medan Majja har klättrat runt i snöhögarna som jag och Lisa har skottat högre än högst. Herregud vad med snö det är! Det är verkligen snö överallt! Trottoarerna är plogade under all kritik, det går inte att gå på en enda trottoar med vagnen och på gångvägarna kan det vara jättebra plogat, OCH sandat. Så det går inte att dra pulka vilket skulle ha varit det ultimata nu men nej. Kan man inte bara sanda halva gångvägarna så kan dom som inte vill åka pulka och ramla gå där det är sandat och dom som vill bli dragna i en pulka o dom som vill riskera o ramla gå på den osandade? Sen förstår jag inte heller att varenda övergång från gångväg till gångväg ska vara igenplogad.

Tycker inte att det ska snöa mer nu. Snön får gärna ligga ett par veckor till med sol och någon minusgrad, vindstilla givetvis. Helt underbart med en riktig vinter för en gång skull. Kan inte minnas sist det var så mycket snö att man faktiskt var lite less på den.
Ska ta MASSOR med kort på snön och barnen för att kunna visa dom i framtiden att dom faktiskt har upplevt åtminstonde en riktig vinter i sina liv. Känns inte som att den här vintern kommer att efterliknas många gånger till.
Tänk, nu har vi faktiskt haft snö varje dag under tre månaders tid.

Hade förövrigt riktigt trevligt igår. Tack för det Jenny! :)
Blev en relativt tidig kväll för oss men skönt o bara komma bort o göra nå annat.

Nu ör jag trött och ska sova

Godnatt.

1 kommentar:

Jag sa...

ja,det känns som man uplever nåt sällsynt, men jag tycker tvärtemot dig att det gärna får snöa mer. men vi har kanske lite mindre snö än er här nere än så länge. =)