fredag 19 mars 2010

dagarna går...

Så vad har hänt sen sist? Inte mycket men dagarna går ialla fall :)
Majja har varit hemma från förskolan hela veckan då två av hennes pedagogoer är sjukskrivna och den tredje lyckades bli sjuk. Kännde inte att jag ville lämna henne i h'änderna på tre helt okända personer. Näe, då får hon allt vara hemma. Speciellt nu då jag har möjligehetn att ha henne hemma. Hoppas verkligen att det inte blir nå sånt här strul när jag sen jobbar och tjejerna går längre dagar på förskolan. Då går det ju inte bara att vara hemma hur som helst.

Vi har i veckan träffar Tilda, hennes bror och pappa för att tjejerna skulle få sig en lekdejt i lekparken. Var kallt! Samma dag (tisdags) jobbade jag också som simläare igen. Gjorde inte så mycket då assistenten som jobbar i vanliga fall hade full koll på läget. I onsdags, vad gjorde vi då? Jo, vi var ju på öppna förskolan med Tilda, hennes bror och mamma. Även Johanns och Jonas var där. Trevligt! På kvällen bidde det köttbullsmiddag hos gammelmormor. Gott! I Torsdags var det dags för Tilda med bror och mamma igen samt Johanna och Jonas då det var pysseldags i vanlig torsdagsordning. Det är så roligt och mysigt!
o Idag då, idag lånade vi mammas bil då dom är utomlands och åkte till Rusta för att reklamera Majjas "springkläder" dvs hennes fodrade regnställ. Efter bara ett par gångers användning hade reflexbanden lossnat och byxorna läckte. Inte okej även om det är Rusta!
Sen vidare till Stinsen och panduro där jag köpte bokstäver i trä som jag ska måla och sätta upp på dörren till tjejernas rum.
Vi åt en hambrugare på Burger King och åkte sen vidare hem till Märsta där barnläkarmottagningen väntade. Läkaren blev mycket bekymrad över Majjas kisseri och onda mage. Ska till och börja med nu avstå från mjölk i alla former i en månad, ta femtioelva bajsprov, blodprov, pricktester och vad det nu var. Sen skulle även en remiss skickas för att göra ultraljud över hela buken. Nu ska det här få ett stop, magen ska sluta göra ont och kissandet ska inte ha sådanna uppehåll som nu, Senaste rekordet som togs i veckan är 26h!!!!! det är inte klokt. Hur många gånger har du kissat på 26h? Jag är nog uppe i en sex iaf. Minst. Majja kissade en gång.

Känns som om jag skulle behöva ha ett par spalter i bloggen,- ett för varje barn. Där det bara skulle stå om vad Majja har sagt och gjort i hennes del och likaså med Kajsa. Majja säger och gör så mycket roligt just nu att man egentligen skulle ha en anteckningsbok nära tillhands hela tiden. Man glömmer ju bort vad det var hon sa och i vilket sammanhang. Och Kajsa utvecklas i rasande takt. Hon reser sig mot allt och hela tiden. Idag skrattade jag gott åt henne då resandet verkar varta som ett beroende. Hon kröp runt lite, gnällde o gnällde, kröp närmare en stol och gnällde allt mer och när hon kravlade sig upp ökade volymen på gnället för att tillsist när hon stod upp bestå av stora tårar som rann ner för hennes kinder. Hon ville inte resa sig men kroppen tvingade henne :) Tog upp henne i famnen och höll om henne varpå hon suckade djupt och virade in sina små knubbiga fingrar i mitt hår. Gulle.

Hittar inte laddaren till kameran heller. Så irriterande. Har inget batteri kvar och kan inte ta ett enda kort! Det ska bli morgondagens uppgift,- hitta mobilladdaren!

Nu ska jag bänka mig i soffan. Se på lite skavlan kanske?

Sova sen därefter. Lördag imorgon och joag hoppas på en sovmorgon som idag. Ända till halv åtta! Härligt! :)

TREVLIG HELG!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Visst är det roligt att verkligen se att utvecklingen går framåt.
Hoppas ni får en trevlig helg!

Baloo sa...

Hoppas att dom hittar nåt att göra något åt på majjan nu. Kajsa blir verkligen en stor tjej nu :) Å visst är det härligt nu när det är blött ute, va länge sen jag njöt så av leran jag gick runt i idag på promenaden!