tisdag 10 augusti 2010

jobb, kläder och Ramsö

JAG HAR FÅTT JOBB!!!!
Som barnskötare i en förskoleklass i Knivsta, Alsike :)

Var där tillsammans med barnen idag och hälsade på, fick schema och grejjer. Blir nog okej det här även om schemat just nu känns lite jobbigt. Ska hur som helst bli jätteroligt att få jobba med barn på riktigt, få vara med i planering och grejjer. Och sexåringar i en förskoleklass har jag aldrig testat på tidigare så det ska verkligen bli spännande!!

Fina Emma har återigen rensat ur sin garderob och skänkt mig massor med snygga grejjer. Försöker få henne att förstå att hon säkert kommer att komma i kläderna om någon månad eller två men nej säger hon. Så medan jag får gotta mig i massor av nya jättesnygga kläder får Emma gå runt som Kejsaren i nya kläder eller något ;)

Imorrn åker jag och tjejerna ut till Ramsö där Marcia och tjejerna håller till i hennes sambos mammas stuga. Stannar till på torsdag. Ska bli jättetrevligt och nu hoppas vi på fint väder!

Klockan är kvart i tio och jag har inte packat klart än så det är nog dags för det...

Godnatt.

1 kommentar:

Baloo sa...

Verkligen jätteroligt med jobbet, grattis igen! Föreskoleklass tror jag är jätteroligt. Idag började jag den första studiedagen av fem innan barnen kommer den 18:e, känns helt okej att börja jobba igen faktiskt :)Ha de så bra på Ramsö, det låter jättemysigt!