söndag 22 augusti 2010

kräftskiva bla

Vilken härlig helg vi haft!
I fredags hade vi ju en mysig dag i stan och igår fm åkte vi först upp en sväng till Eurostop enbart för att köpa nappar till dagisstarten. Är för snål för att köpa nappar på namnnappen men vill ändå kunna märka Kajsas nappar på något bra sätt så att både hon själv och pedagogerna snabbt och lätt känner igen just hennes nappar.
Blev Esskas med ring och sen sydde jag på en namnlapp man egentligen sätter på kläder. Jättebra blev det!

Då napparna var inhandlade tog vi bussen tillbaka till stationen. Gick hem och hämtade ett par paket med kräftor och styrde sen vagnen mot sätuna och Emma, Henrik o Zelda där vi skulle ha en trevlig em/kväll o mumsa kräftor.
Även Henriks kusin med flickvän var med. Kräftorna smakade jättegott och sällskapet var jättetrevligt. Tjejerna skötte sig jättebra och förutseende Emma hade en jättefin leksakslåda iordninggjord för lite större barn som eventuellt kan komma på besök. Dom lekte och åt lite o helt plötsligt var klockan sex, vi kom dit vid tre. Bolibompa slogs på och tio minuter senare sov Majja skönt. Kajsa höll sig vaken ett tag till men somnade även hon skönt efter en stund.
Vi andra spelade buzz, skrattade och hade allmänt trevligt. Efter ett tag vaknade Kajsa och var kokhet. Tempade henne o det visade sig att hon hade 40,2grader feber. Stackars liten. Hon var rätt hängig och ville ara mysa i min famn. Tänkte först att vi skulle gå men kom sen på att hon mår inte bättre av att sitta vaken hemma i tv soffan än vad hon gör av att sitta vaken i deras tv soffa. Eftersom hon precis hade sovit skulle hon ju ändå hålla sig vaken ett tag till. Vi började spela ett spel, lika par leka bäst eller något sånt och hade jätteroligt.
Vid nio tiden bestämmde vi oss för att ta oss hemmåt men tog lite tid på oss så vid halv tio kom vi väl innanför dörrarna, Tjejena somnade om skönt och sov sen hela natten o vaknade väl vid åtta imorse.
Kajsa hade 38,7 i feber o fick lite alvedon till frukosten. Konstigt är det för hon har bara feber, inge snor eller hosta eller någonting. Lite extra gnällig bara. Kanske tänder på G igen? Hur som helst så har hon lekt och haft sig idag också även om vi tagit det lite lugnare än vanligt.

Tjejerna är så söta. Nu går Kajsa hela tiden, hon kryper i princip aldrig o hon är så SÖT när hon tultar runt. :)
Majja leker och leker och leker helt fantastiska fantasilekar o det är som att gå på teater när man väl har chansen att sitta ner och bara titta på henne.
Kajsa vill göra precis som sin storasyster och gör så gott hon kan för att härma henne. Det går inte alltid så bra, att gå balansgång själv nä man precis lärt sig gå är inte det lättaste. Men då kommer storasystern i Majja fram, hon går sin balansgång hon vill gå sen hoppar hon ner och ska hålla Kajsa i handen så att hon också kan gå. :)

När Majja hoppar ska Kajsa göra detsamma samtidigt som hon skrattar hjärtligt. Kajsa har dock inte lärt sig hoppa så hon står och böjer på knäna men är lika lycklig för det :)

Fick en rolig kommentar av Majja här om dagen som jag fortfarande skrattar gott åt. Det lät så roligt.

Var trött och såg väl kanske inte allt för munter ut där jag satt på bussen där det var tjockt med folk och vagnar som ska försöka trängas på trots att det är fullt osv.
Majja tittar óch tittar på mig och sen utbrister hon
-mamma, vad har hänt med din mun?
- va? undrar jag och funderar på om jag är smutsig eller ngt.
- den ser ut såhär *visar en sur min*, vad har hänt med munnen?

började skratta så tårarna rann. Var ju jätteroligt :) Och munnen blev glad och bra igen. Haha


Kajsa somnade i min famn idag, satt och tittade på henne och kan inte förstå hur man kan vara så perfekt.
Hon är så liten och så fruktansvärt söt och verkligen helt perfekt.
Mina tjejer (ja alla andra med iofs) är verkligen små mirakel o gu va jag älskar dom!

Imorgon börjar allvaret, tjejerna börjar på dagis igen efter sommaren. Eller för Majja blir det igen o för Kajsa blir det en start. Min bebis är ingen bebis längre... har sagt det en miljon ggr men vart tar tiden vägen?
Fick höra i slutet av förra veckan att någon trodde att jag precis hade fått barn för jag var ju gravid nyss. När jag berättade att hon var 16månader nu hajjade hon till, skakade på huvudet och sa precis samma sak. Vart tar tiden vägen?

Håll tummarna för oss imorrn så att nystart och inskolning går bra.

1 kommentar:

Baloo sa...

Hoppas att dagen gått bra :) Härlig helg ni verkar ha haft, såna behövs när vardagen sätter igång igen.