söndag 3 oktober 2010

återträff

Idag har vi varit på återträff för sommarlägret vi åkte på i sommras.
Blev lite av en besvikelse då det knappt kom några folk alls. Men men, vi och Lillian o Lorinne samt ett par andra var där iaf och visade att vi var nöjda och glada med lägret o att vi mer än gärna åker med nästa år igen.
Återträffen började med en gudstjänst klockan tio som mest blev jobbig.
Det är inte lätt för en drygt 2,5åring och en 3åring att sitta helt still och tyst under en timmes tid. Tjejerna fick gå längst bak i kyrkan till lekhörnan och där började dom prata lite grann med varandra. Lite väl högt kanske så Lillian sprang bak och förklarade att man måste prata tyst då man är i kyrkan vilket tjejerna var med på. Men som sagt, dom är itne så gamla och efter ett par minuter var rösterna normalhöga igen. Denna gången studsade jag bak och pratade med dom o dom började viska. Hann knappt förklara för dom varför man måste vara tyst innan en tant kom bak också. Hon förklarade för tjejerna att dom var tvugna att viska tyst tyst tyst och att dom fick sitta helt stilla. Tjejerna bara tittade på henne och sen på varandra. Viskade tyst tyst tyst men då hörde dom ju inte vad den andra sa så då viskade dom liiiite högre. Dock viskade. Tanten började igen med sitt "schyyyy ni får viska tyst tyst tyst, braaaaa vad duktiga ni är som viskar" Kännde att det inte var någon höjdare alls att behöva småskälla på dom var och varannan minut då dom inte ens förstår vad som dom gör fel. Så gick till Lillian o frågade om vi inte skulle gå ut under gudstjänsten istället. Hon var med på noterna men det var inte tanten. Nej nej nej, vi fick inte gå utan skulle sitta där stilla och tysta tysta tysta. SUCK. Tjejerna skötte sig exemplariskt  men jag var inte nöjd. Är det en familjegudstjänst så får man väl räkna med att det är barn i kyrkan? Och barn låter så är det bara. Dom var jättelugna, fina och tysta men inte knäpptysta. Aja, det blev ingen positiv upplevelse.
När det var färdigt i kyrkan bjöds det på kaffe och därefter fick vi se ett bildspel från lägret och äta lite mat. Bildspelet var jätteroligt att se och sällskapet var trevligt.
Vi återkommer definitivt till nästa års läger men skippar nog återträffen. Ialla fall början av den...

Lekte lite i olika parker tillsammans med Lillian och Lorinne då allt var klart och tjejerna hade jätteroligt.

Imorrn påbörjar jag mitt nya jobb som vik. barnskötare på Ärlinghedens fsk. Ska bli jätteroligt och jag ser fram emot det.
Har fått ett bra schema med tidiga mornar men också tidiga eftermiddagar. Mornarna kan bli lite jobbigt men hellre tiiidiga mornar om jag då också får sluta tidigt. Majja tycker det är jättejobbig att vara kvar bland de sista på förskolan och nu kommer hon slippa det. Hoppas jag även efter oktober kan få behålla detta schema eller få ett liknande.

Nu ska jag plocka och förbereda lite innan jag måste sova. Blir som sagt en tidig morgon imorrn :)

Godnatt.

2 kommentarer:

Jag sa...

vilken idiot-tanta!!!! hade blivit vansinnig! att TVINGA barn att vara tysta på ett ställe och vid ett tillfälle där barn är välkomna, och sen inte tillåta dem lämna heller!?!? vilket jävla sätt!!!!

Baloo sa...

Lät som en jobbig gudstjänst :( hoppas att det gick bra på nya jobbet!