fredag 8 oktober 2010

Underbara barn

Efter att ha fixat en del grejjer på förmiddagen så hämtade jag tjejerna tidigt från dagis och sen tog vi tåget till Älvsjö och underbaraBarn mässan där.
Johanna och Jonas som varit där inne sen dom öppnade hade ringt någon timme innan vi åkte och berättat att dom fått köa en timme bara för att få komma in. Känndes inte som något positivt men både jag och tjejerna såg fram emot mässan så vi åkte dit vi med. Väl framme var där ingen kö alls. Vi lämnade in våra jackor, köpte en biljett o knatade in. Visst var där folk men inte alls så mycket som jag hade väntat mig. Vi gick runt bland alla montrar. Samlade på oss alla gratissaker och vände o vred på allt möjligt.
Kajsa somnade på tåget o sov stenhårt så jag och Majja kunde gå runt o kika o mysa ett bra tag innan jag faktiskt väckte lillpluttan.
Majja fick rita, göra en knapp att ha på tröjan, åka karusell, krama nalle puh, osv i de olika montrarna. Hon träffade på en kompis från dagis som också var där med sin mamma o båda blev glada över att se varandra. Roligt att se tycker jag då Majja är en blyg treåring och detta var en väldigt frammåt pojke på 5år.
´
UnderbaraBarn mässan är väldigt rolig om man har med barn att göra, eller främst har barn själv. Det finns otroligt mycket att titta på. Det är roligt att få klämma, känna och titta på saker påriktigt o inte bara via nätet eller hemmapartyn som vissa märken har. Det är framförallt roligt att få handla till mässpriser. Då det är normala priser jämfört med annars på vissa märken.
Handlade dock inte så mycket. Det blev en likadan vintermössa till Kajsa som Majja har då den är toppen. Sen köpte jag en Lundmyr tröja åt mig själv för hela 30:- och en varsinn Lundmyr nalle åt tjejerna samt en badcape åt Kajsa. Kom dock hem med två överfulla kassar fulla med grejjer. Allt från tandborstar o tandkräm till blöjor till reflexer till våtservetter till en filt till muggar till till till.... :)
Det är såå roligt!! Har anmält mig och tävlat på massor av saker o hoppas självfallet på att vinna både det ena o det andra :) Men förhoppningen till det är inte så stor.
Förutom massor med grejjer har dom även toppen underhållning för barnen. Vi tittade på när Zillah och Totte underhöll på scenen. När dom var klara kikade vi runt lite till sen var det dags för Pettson och Findus att underhålla o därefter gick vi på knattebio. Fick en varsinn liten popcorn "skål" och satte oss inne i "salongen" o kikade på Lillasyster kanin eller nå sånt. Mysigt. När filmen var slut gick vi  runt o kikade lite till o sen gick vi bort till Bamses gymnastikhörna där tjejerna busade. När det blev för mycket barn där gick vi bort till bilarna och området där och tjejerna åkte trampbil, tankade och tutade o hade sig. :) Gick tipsrunda hos brandmännen och polisen o tittade på när dom lite större barnen åkte skridskor.

Båda tjejerna har haft en jätterolig dag och jag likaså. Synd att det är ett helt år till nästa mässa. Jag skulle kunna gå alla tre dagarna nu men det lär ju inte bli av då det är i stort sett samma sak dom säljer hela helgen samt att det kostar en del att både ta sig dit och ta sig in. Men roligt är det!

Majja somnade på tåget påvägen hem, klockan var runt halv sex och sen sov hon hela vägen hem. La över henne i sängen o hon sover än. Undrar när hon vaknar imorrn?

Iofs så har hon en del timmar att sova ikapp då hennes natt var väldigt jobbig. Hon vaknade hur många gångr som helst och var hysteriskt ledsen för att hon hade ont i magen och halsen. :( Stackars liten. Men idag är hon bättre o jag hoppas att det fortsätter åt det hållet.

En vecka på nya jobbet är avklarad. Barnen och kollegorna verkar väldigt bra och dagarna går fort. Dock är det ett helt nytt arbetssätt dom jobbar på och det tar nog ett tag innan allt faller på plats och jag kommer in i hur allt ska fungera men det blir nog bra i slutändan hoppas jag.

I helgen ska vi gå på 4-års kalas annars finns inga planer. Undras vad dagen imorrn kan bjuda på. Vet inte ens vad det ska vara för väder men det visar sig.

Sov gott.

Inga kommentarer: