lördag 2 oktober 2010

roligt med tjejerna

Vi har haft ett par riktgt fina höstdagar med sol och blå himmel. Dock ör det ganska kallt men så länge solen skiner och det inte blåser kan man ta det. :)
Idag har vi spenderat hela dagen ute. Var in en sväng bara då vi åt lunch på kinan.
Lekt i en "ny" lekpark där vi bara varit ett par gånger tidigare och sen tog vi en prommenad till centrum. Det tog sin lilla tid när även Kajsa skulle gå med sina korta ben hela vägen men vi kom fram tillsist. :)
Väl där var vi in o köpte mellanmåls smoothie och sen lekte tjejerna länge och väl i "trappan" medan jag och Mats satt i solen.

Skrattade så åt Majja imorse, och igår o alla andra dagar men här kommer ett par händelser.

Jag och tjejerna hade duschat och när vi är klara o torkar oss så sitter Majja på toaletten invirad i en handduk o jag o Kajsa står på golvet. Plötsligt nyser Majja o det bara flyger snor.
Strax efter får hon syn på sina fötter, det är snor på dom.

-Men Kajsa! Vad har du gjort? Står du och slänger snor på mig? Kajsa, Kajsa! Lyssna på mig när jag pratar med dig. När slängde du snoret? Man gör inte så. Lyssna nu när jag pratar Kajsa. Det är äckligt!

haha det såg så roligt ut och lät fruktansvärt roligt! Kajsa står o fattar ingenting o Majja försöker tillrättavisa henne.


Igår i lekparken så satt tjejerna i ett litet hus som precis hamnat i sandlådan. Majja får för sig att dom ska leka mamma och barn. Kajsa ska vara mamma och Majja ska vara barn. Så börjar hon

-Mamma... mamma... Kajsa svara när jag pratar med dig, du är mamma
- dää *pekar på mig*
- nej, inte mamma. Du är mamma
- dää *pekar*
- men Kajsa! Du är mamma, svara nu när jag pratar med dig! Mamma...
- däää! *pekar*
- äh dig kan man ju inte leka med!

stackars Majja var jättefrustrerad o Kajsa likaså, hon visade ju gång på gång vart mamma var :)

1 kommentar:

Jag sa...

hahahaha, det med snoret var ju bara för härligt!!!