lördag 9 juli 2011

Toppen dag!

Fick vaba med Majja måndag och tisdag. Retsam feber på 37,9 grader. Alltså tillräckligt frisk för att orka göra saker men för sjuk för o orka med en heldag på förskolan, Alldeles för rastlös för o ta det lugnt hemma så vi gjorde en utflykt till Sigtuna i tisdags bara för att göra ngt. Träffade på fina Johanna och Jonas av en slump och tillbringade vår tid med dom och med att snacka skit med mina då föredetta arbetskompisar. Dom saknade mig men jag saknade dom och jobbet mer tror jag bestämmt.
Var duktiga och tog en prommenad hem från Sigtuna vilket gick både fortare o smidigare än vad jag trott. Lär vi göra om! Men med sällskap går de flesta prommisarna alltid fortare än utan.
När vi vinkat hej då till Johanna och Jonas hittade vi ett par katter på "kattvägen" tjejerna blev helt till sig o skulle prata med dom och ville helst av allt klappa dom också. Dom är väldigt försiktiga och katterna var väldigt snälla så det blev en bra kombo. :)

I onsdags då jag kom till förskolan för o jobba var där ett barn på två personal. Fick höra att dom suttit 8pesonal på 7 barn hela veckan o att resten av veckan förväntades att bli likadan. Fick smått panik, pratade med kollegorna som precis som jag inte heller tyckte att jag behövdes där. Så tog en prommis bort för o prata med chefen o hon kom också på att jag inte behövdes så jag fick min efterlängtade tjänstledighet ytterligare en vecka. Ringde Christopher på en gång o bad honom eller A-C hämta mig om en halvtimme för jag SKULLE JOBBA! Härligt! Möttes bara av glada miner då jag kom tillbaka, av alla! Skön känsla.
Haft en jättebra vecka o idag var helt klart bästa dagen. Vilket skön avslutning på veckan och jobbperioden för denna gång. Nu åker vi ju på semester nästa vecka.
Idag har vi varit utan sommarungar så jag och Christopher har tagit tag i en gångväg som såg hemsk ut. O det var superroligt! Vi har gått med röjare o med lövblås, o vi har knipsat sly o vi har fixat o donat. Städade av stan lite snabbt och aaa.. Vi har lunch vid nio o när klockan var tio över kom vi på att "oj! det e ju lunch" o då det var dags att sluta för dagen hade vi nästan missat det också. Blev en halvtimmes övertid idag bara därför. Såhär ska det vara att jobba jämt! Tänk om alla dagar på alla jobb kunde vara lika bra!

Haft en underbar eftermiddag och kväll idag också. Kvällen tog slut lite väl snabbt bara men men, då hann jag ju me o uppdatera här också...!






Inga kommentarer: